Pulled oats sparar vatten

Gold & green promotar sitt koncept Pulled oats, ett protein man förklarar både nyttigt och bidragande till en mer hälsosam framtid för vår planet.

En mer hälsosam framtid med en måltid i taget: kan förtäring av Pulled oats verkligen hjälpa till att rädda vår planet, är frågan Gold & green inte bara ställer utan även besvarar.
– Pulled Oats-entusiaster har drivit en viktig miljökampanj genom att äta våra produkter under mer än fyra år. När vi tittar på vad vi har uppnått tillsammans, har vi sparat mer än 35 miljarder liter rent vatten fram till idag genom att tillhandahålla växtbaserade proteiner, förklarar företaget.

Det är i en uträkning där man jämfört animaliskt baserade måltider med växtbaserade som man kommit fram till detta.
– Mat är det enklaste och godaste sättet för konsumenterna att bekämpa klimatförändringen. Genom att para ihop havre, bondbönor och gula ärtor från Norden, har vi skapat ett banbrytande protein som kallas Pulled oats, skriver företaget i en pressrelease. Gold & green vill fortsätta på den vägen förklarar man i samma pressmeddelande.
– Vi arbetar hårt för att kunna erbjuda människor fler växtbaserade alternativ för att förändra världen en måltid åt gången. Man kan spara upp till sju badkar med vatten bara genom att i stället för en måltid med nötkött byta till Pulled oats, hävdar företagets marknadschef Annette Kauppinen.

– När vi talar om livsmedels miljöpåverkan tittar vi på vattenförbrukning, koldioxidutsläpp och markanvändning. Växtbaserade alternativ till kött är i alla de tre avseendena generellt sett ett mer hållbart val än kött, och det gäller även Pulled oats, säger Annette Kauppinen.

I en uträkning har man kommit fram till att man sparar rent vatten. | Foto George Becker

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

”Stark start på hösten”

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade 6,3 procent under september 2020 jämfört med motsvarande månad 2019, enligt Svensk dagligvaruhandel.

Coop vill utveckla klimatmål

Coop tar nästa steg i klimat- och hållbarhetsarbetet genom ett åtagande inom systemet Science based targets som bygger på vetenskapligt baserade mål.

Systembolaget vann mot Winefinder

Domstolen ger Systembolaget och slår fast att Winefinder driver en verksamhet som liknar detaljhandel. Nu beläggs Winefinder med vite på en miljon kr.

Krav vill se kommunalt ansvar

Kommunerna bör ta ansvar för att driva utvecklingen av ekologiska varor, hävdar Krav och anser sig ha stöd av en ny undersökning man låtit Sifo göra.

122 sökte pengar hos Lidl

122 projekt sökte finansiering hos Lidl i ”Hållbarhetsakuten”. Nu presenteras åtta finalister och vinnarna bland dem kommer att presenteras november.

Sodastream fyller på smaker

Efter fjolårets lansering av Pepsico-smaker går Sodastream nu vidare och utvidgar sin Pepsi-portfölj på den svenska marknaden med smaken Mountain Dew.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.