Pulled oats sparar vatten

I en uträkning har man kommit fram till att man sparar rent vatten. | Foto George Becker
Gold & green promotar sitt koncept Pulled oats, ett protein man förklarar både nyttigt och bidragande till en mer hälsosam framtid för vår planet.

En mer hälsosam framtid med en måltid i taget: kan förtäring av Pulled oats verkligen hjälpa till att rädda vår planet, är frågan Gold & green inte bara ställer utan även besvarar.
– Pulled Oats-entusiaster har drivit en viktig miljökampanj genom att äta våra produkter under mer än fyra år. När vi tittar på vad vi har uppnått tillsammans, har vi sparat mer än 35 miljarder liter rent vatten fram till idag genom att tillhandahålla växtbaserade proteiner, förklarar företaget.

Det är i en uträkning där man jämfört animaliskt baserade måltider med växtbaserade som man kommit fram till detta.
– Mat är det enklaste och godaste sättet för konsumenterna att bekämpa klimatförändringen. Genom att para ihop havre, bondbönor och gula ärtor från Norden, har vi skapat ett banbrytande protein som kallas Pulled oats, skriver företaget i en pressrelease. Gold & green vill fortsätta på den vägen förklarar man i samma pressmeddelande.
– Vi arbetar hårt för att kunna erbjuda människor fler växtbaserade alternativ för att förändra världen en måltid åt gången. Man kan spara upp till sju badkar med vatten bara genom att i stället för en måltid med nötkött byta till Pulled oats, hävdar företagets marknadschef Annette Kauppinen.

– När vi talar om livsmedels miljöpåverkan tittar vi på vattenförbrukning, koldioxidutsläpp och markanvändning. Växtbaserade alternativ till kött är i alla de tre avseendena generellt sett ett mer hållbart val än kött, och det gäller även Pulled oats, säger Annette Kauppinen.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Coop kampanjar med humortrio

Coop fixar festen tillsammans med IJustWantToBeCool, humortrion som i tre Youtube-kanaler har en miljonpublik.

Billigast att köpa storpack på nätet

Dyrt snus? Absolut. Men när Norstat undersöker saken på uppdrag av Snusbolaget är resultatet att man kan tjäna rejält på att handla på nätet.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil