Vill inte locka fler till butik

Vill inte locka fler till butik
Foto: Åhléns

Åhléns outlet tar paus från sociala medier för att inte locka fler till butikerna och Lagerhaus styr om sitt Black friday-erbjudande av samma skäl.

Den kommande julshoppingen – där hittepå-dagen Black friday är startskottet – kommer i år att innebära en stor påfrestning när det gäller smittspridning under coronapandemin.

Delar av handeln markerar nu utåt hur man vill ta sitt ansvar i den allvarliga situationen.

Åhléns outlet väljer att ta en paus från sociala medier och skriver i sina kanaler där att ”vi vill undvika att stimulera handeln ytterligare”, med hänvisning till de skärpta rekommendationerna från Folkhälsomyndigheten och den ökade smittspridningen.

– På grund av Folkhälsomyndighetens nya rekommendationer om att undvika besök i butiker kommer vi under en tid pausa alla inlägg här på sociala medier. Vi rättar oss efter de rekommendationerna som är och tillsvidare är våra varuhus öppna som vanligt, men vi kommer inte posta inlägg allt för att undvika att stimulera handeln ytterligare, skriver Åhléns outlet på sociala medier.

Lagerhaus tar också ett initiativ i coronakrisens spår och skriver till sina kundklubbsmedlemmar att ”ingenting är som vanligt i år. Inte heller vårt Black friday-erbjudande”.

Man erbjuder sina kundklubbsmedlemmar 20 procent på ett helt köp vid valfri tidpunkt under hela november och såväl i butik som på nätet.

– På så sätt kan vi ge våra medlemmar ett riktigt bra erbjudande samtidigt som vi undviker långa köer och överfulla butiker, konstaterar Lagerhaus i samma mejl.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil