Lidl lanserar mer i återvunnen plast

Lidl lanserar mer i återvunnen plast
Här är några av de produkter som ingår i den serie hushållsartiklar Lidl nu presenterar. Foto: Pressbild Lidl
Lidl lanserar nu en serie hushållsartiklar tillverkade av ”minst 95 procent återvunnen konsumentplast”, som ett led i den globala plaststrategin.

Lidl lanserar nu en serie hushållsartiklar tillverkade av ”minst 95 procent återvunnen konsumentplast”, som ett led i den globala plaststrategin.

Som en del i den globala plaststrategin Reset plastic, som initierats av Schwarz-gruppen, arbetar Lidl för att göra produkter och förpackningar i plast återvinningsbara och sluta kretsloppet. Som ett led i det arbetet lanserar Lidl nu en rad hushållsartiklar tillverkade av minst 95 procent återvunnen konsumentplast, skriver kedjan i en pressrelease.

Lidl vill använda mer återvunnen plast för att bidra till att minska resursförbrukningen och sluta kretsloppet.
Därför lanserar man nu en rad hushållsartiklar tillverkade av minst 95 procent återvunnen konsumentplast. I sortimentet återfinns olika sorters tvättkorgar, lådor och hinkar, meddelar företaget.

– Det här är en rad unika hushållsartiklar och ett fantastiskt initiativ, dels på grund av den höga mängden återvunnen plast, dels för att Schwarz-gruppen tar cirkulära plastflöden i egna händer och ägarskap över hela återvinningskedjan, säger Miriam Thunborg som är hållbarhetschef hos Lidl Sverige.
– Genom att detta är något som Lidl gör internationellt innebär det också en stor positiv påverkan på global nivå, tillägger hon.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil