Mat.se i pilot med restauranger

Mat.se i pilot med restauranger
Några av ”piloterna” samlade när Mat.se riggar ett samarbete med restauranger. Foto: Pressbild Mat.se

Mat.se inleder pilotprojekt med utvalda restauranger om hemleveranser. Först ut att testa projektet i skarpt läge blir Göteborg redan denna helg.

Sedan 2012 erbjuder Mat.se hemleverans av livsmedel till kunder i storstadsregionerna. Nu utökar Mat.se sitt erbjudande så att kunder också kan beställa hemleverans av rätter från utvalda restauranger. 

Först ut att testa den nya piloten blir Mat.se:s kunder i Göteborg.

I ett nytt samarbete med utvalda restauranger genomför Mat.se ett nytt pilotprojekt där kunderna kan komplettera sin veckohandling med restaurangmat.

Initialt är det från Göteborgs-restaurangerna Happy me kitchen, Koks, Vällagat och Öjersjö mat & golf som Mat.se:s kunder i Göteborg kan beställa mat.

De första rätterna kommer att börja levereras hem till kunderna lagom till helgen den här veckan.

– Vi söker ständigt efter nya lösningar för att underlätta våra kunders vardagspussel. Med det här nya konceptet kan vi ta hem restaurangen till kunden, dessutom ihop med kundens vanliga inköp, säger Mat.ses verksamhetschef Ludvig Anderberg.

– Vi hoppas att detta kan gynna både restaurangerna och våra kunder i tider som dessa, säger Anderberg.

Tjänsten innebär att kunden kan komplettera sin vanliga veckohandling med ett antal färdiglagade middagar från sin favoritrestaurang.

De färdiglagade rätterna levereras kylda tillsammans med kundens vanliga hemleverans. Om piloten faller ut väl är planen att skala upp erbjudandet.

– Genom att vara först på marknaden med att erbjuda våra kunder leverans av färdiglagad restaurangmat tillsammans med deras veckohandling vill vi driva e-handelsutvecklingen framåt. Tillsammans med våra restaurangpartners bygger vi morgondagens måltidslösningar, menar Malin Wiklander, chef för nya affärer och innovation på Axfood.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Coops medlemmar stöttar bigårdar

Här kan man snacka om ett rejält bi-drag. Coops medlemmar skänker 1,3 miljoner bin till demonstrationsbigårdar i ett nytt samarbete.

Sales Support firar 30 år

30-årsjubileum. Och 15-årsjubileum. Det är mycket nu för
Sales Support som både firar och tittar framåt.

Arla testar foder för mindre utsläpp

Nu testar drygt 2 500 svenska Arla-kor fodertillskottet Bovaer. Det är ett experiment som syftar till att minska metanutsläppen med cirka 30 procent.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil