Mat.se i pilot med restauranger

Mat.se i pilot med restauranger
Några av ”piloterna” samlade när Mat.se riggar ett samarbete med restauranger. Foto: Pressbild Mat.se

Mat.se inleder pilotprojekt med utvalda restauranger om hemleveranser. Först ut att testa projektet i skarpt läge blir Göteborg redan denna helg.

Sedan 2012 erbjuder Mat.se hemleverans av livsmedel till kunder i storstadsregionerna. Nu utökar Mat.se sitt erbjudande så att kunder också kan beställa hemleverans av rätter från utvalda restauranger. 

Först ut att testa den nya piloten blir Mat.se:s kunder i Göteborg.

I ett nytt samarbete med utvalda restauranger genomför Mat.se ett nytt pilotprojekt där kunderna kan komplettera sin veckohandling med restaurangmat.

Initialt är det från Göteborgs-restaurangerna Happy me kitchen, Koks, Vällagat och Öjersjö mat & golf som Mat.se:s kunder i Göteborg kan beställa mat.

De första rätterna kommer att börja levereras hem till kunderna lagom till helgen den här veckan.

– Vi söker ständigt efter nya lösningar för att underlätta våra kunders vardagspussel. Med det här nya konceptet kan vi ta hem restaurangen till kunden, dessutom ihop med kundens vanliga inköp, säger Mat.ses verksamhetschef Ludvig Anderberg.

– Vi hoppas att detta kan gynna både restaurangerna och våra kunder i tider som dessa, säger Anderberg.

Tjänsten innebär att kunden kan komplettera sin vanliga veckohandling med ett antal färdiglagade middagar från sin favoritrestaurang.

De färdiglagade rätterna levereras kylda tillsammans med kundens vanliga hemleverans. Om piloten faller ut väl är planen att skala upp erbjudandet.

– Genom att vara först på marknaden med att erbjuda våra kunder leverans av färdiglagad restaurangmat tillsammans med deras veckohandling vill vi driva e-handelsutvecklingen framåt. Tillsammans med våra restaurangpartners bygger vi morgondagens måltidslösningar, menar Malin Wiklander, chef för nya affärer och innovation på Axfood.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Pengar att spara på mindre svinn

I ekonomiskt svårare tider är minskat matsvinn inte bara positiv för miljön utan även för den egna plånboken, påpekar Danone och Too good to go.

Lämnar råd inför stora matsvinnsdagen

Tyska Hellofresh ansluter sig till dem som uppmärksammar internationella matsvinnsdagen denna torsdag och lämnar sina råd för minskat matsvinn.

Stor majoritet vill ha skolmjölken kvar

Franskägda Skånemejerier har gjort en undersökning bland skånska föräldrar, vilken visar att en stor majoritet av dem vill ha skolmjölken kvar.

Genererar pengar även till Skåne

Köpenhamns flygplats genererar 14,4 miljarder kr i samhällsekonomisk vinst för Region Skåne och skapar jobb och ekonomisk tillväxt, enligt ny rapport.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil