Matchkorv nytt koncept för Ica och fotbollen

Foto Pressbild
”Matchkorv” är ett nytt koncept som skapas och lanseras i ett nytt samarbete mellan Ica och Svenska fotbollförbundet.

Icas 1 500 handlare har en viktig roll i det lokala samhället, där fotbollen har en given plats. 
Tillsammans med Svenska fotbollförbundet och Janne Andersson har man nu tagit fram en ny produktserie inom deras egna matvarusortiment vid namn Matchkorv. 

Det är en svensktillverkad kvalitetskorv vars syfte är att bredda Icas charksortiment och samtidigt bidra till utveckling av fotbollsrörelsen runt om i Sverige.

– Som den sanna korventusiast jag är, är jag otroligt stolt att få vara ansiktet utåt för Matchkorv. Det är en korv som inte bara smakar gott utan som även gör gott för hela Fotbollssverige. Det kan inte bli bättre än så, säger Janne Andersson, förbundskapten för svenska herrlandslaget i fotboll.

För varje såld produkt går medel till Matchkorv-initiativet, ett initiativ som tillhandahålls av Ica-stiftelsen och gör det möjligt för lokala fotbollsklubbar att ansöka om medel för att förbättra fotbollsrörelsen och skapa fler positiva mötesplatser.– För oss på Ica är det oerhört viktigt att bidra till den lokala utvecklingen i samhället. Just korven är en produkt som är så förknippad med fotboll och alla ritualer kring sporten. Den har en given plats både på och utanför planen samt hemma vid matbordet och framför tv-soffan. Därför känns det självklart att tillsammans med SvFF och Janne lansera Matchkorv som faktiskt ger tillbaka till den sport vi alla älskar så mycket, säger Peder Ahlberg, kategorichef inom matchark hos Ica.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil