Uppdaterade butiker lyfter försäljningen

Uppdaterade butiker lyfter försäljningen
Uppdatering av både Pressbyrån och 7-Eleven är mantrat för att nå toppklass. Foto: Pressbild Reitan
Pressbyrån och 7-Eleven ska uppdateras och fräschas upp. I centrala Stockholm finns nu två exempel på hur det kan komma att se ut i de båda koncepten.

Pressbyrån och 7-Eleven ska uppdateras och fräschas upp. I centrala Stockholm finns nu två exempel på hur det kan komma att se ut i de båda koncepten.

Reitan är ägarbolaget bakom såväl Pressbyrån som 7-Eleven och nu satsar man på att uppdatera båda formaten.
Vid Odenplan i Stockholm finns nu en uppdaterad Pressbyrån och i korsningen Sveavägen-Odengatan en dito 7-Eleven.

– Den strategiska ambitionen är att befästa Pressbyrån och 7-Eleven som de ledande convenience-aktörerna i Sverige, betonar Kristian Dahlman, konceptansvarig på Reitan, i ett pressmeddelande.

Arbetet har skett i nära samarbete med designbyrån Reactor som också var inblandat i Pressbyråns uppmärksammade satsning på obemannat som nyligen presenterades.

– Att skapa fräscha matupplevelser och munkänsla direkt i stunden är A och O för att kunna vinna morgondagens konsument i farten. Det kräver ett nytt synsätt där vi måste tänka matkvalitet i toppklass och samtidigt minska komplexiteten i leveransen, då nya köpbeteenden och vanor påverkar när, var och hur man äter, berättar Björn Drawfarc, vd på Reactor.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil