Movement laddar för Enervit

Frank, Jonas, Thomas, Jennifer och Tomas är redo inför nya samarbetet. Nu laddar Movement. | Foto: Pressbild
Nytt samarbete, nya kanaler och nya produkter när Movement inleder sitt samarbete med Enervit, stort europeiskt varumärke inom sportnutrition.

1953 grundade den italienska familjen Sorbini företaget Enervit, till en början inriktat på att utveckla drickbar föda till svårt sjuka patienter inom sjukvården.
Under åren utvecklades företaget och började forska inom sportbranschen 1972 med fokus att utveckla energigivande näring för aktiva människor.

2002 lanserades Enervit i Sverige och har sedan dess blivit ett stort och välkänt varumärke inom träning och kosttillskott. Idag finns Enervit etablerat i ca 30 länder och är ett av Europas ledande varumärken inom sportnutrition.

Från 1 augusti ansvarar Movement för hela distributörsledet med allt från logistik, marknadsföring och säljkårsbearbetning nu i tre kanaler.
Under hösten ska nya produkter och kategorier lanseras i varumärket. Enervits Thomas Bylon kommer att följa med till Movement och tar med sig sin expertis inom träning och tidigare erfarenhet från bland annat Polar.  

Ett urval av produkterna säljs idag hos ICA och Axfood och hela sortimentet säljs idag hos de stora kedjorna inom sportfack som Stadium, XXL, Team Sportia och Cyklokteket men även i flera onlinekanaler som Apotea och Svenskt Kosttillskott.
Sportfack är en ny kanal för Movement och säljkåren kommer att bearbeta cirka 200 st fysiska sportbutiker. Dessa är basen för Enervits försäljning i Sverige och denna kanal har en fortsatt stark utveckling. Förutom sporthandeln och dagligvaruhandeln kommer Enervit att bearbetas inom servicehandeln.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil