MQ Marqets nya butik ligger strategiskt placerad på Lillholmsgången, intill H&M:s nyöppnade butik och med närhet till etablerade aktörer som Gina Tricot och Albrekts Guld. “Vi har sett fram emot att öppna i Skärholmen Centrum – en plats med stark tillväxt, goda kommunikationer och en ung befolkning. Det här är en naturlig del i vår expansionsstrategi, där vi både stärker vårt varumärke och möter de krav som den moderna marknaden ställer,” berättar Katarina Blomqvist, Försäljnings- och marknadschef på MQ Marqet.
Skärholmen Centrum är för närvarande ett pulserande nav för handel, service, nöjen och restauranger. Med stora satsningar på bostadsbyggande, nya företagsetableringar och förbättrad kollektivtrafik, lockar området en ung och växande publik. “Skärholmen är Stockholms mest expansiva stadsdelsområde – ett perfekt läge för oss att visa vårt erbjudande och engagera den växande konsumentbasen här,” säger Eva Enochsson, Director, Asset Management på Skärholmen Centrum.
I en tid där detaljhandeln genomgår snabba förändringar och nya butikskoncept ständigt utvecklas, visar MQ Marqet att tradition och innovation kan gå hand i hand. Även om konkurrenterna drar in sig på de gamla platserna med etablerade varumärken, satsar MQ på att förnya sitt sortiment och göra butiksbesöket till en inspirerande upplevelse för modeintresserade.
Skärholmen Centrum har nyligen blivit ett centrum för nya butiksetableringar – med Åhléns, Normal, Ur&Penn och In & Finns på rad – och MQ Marqets inträde stärker ytterligare centrumets profil som en attraktiv handelsdestination. “När man ser hur många starka varumärken som väljer Skärholmen, är det tydligt att vi har en fantastisk möjlighet att erbjuda något unikt här,” säger Katarina Blomqvist.
Förväntningarna är höga inför öppningsdagen, där festligheter, öppningserbjudanden och goodiebags väntar både nya och trogna kunder. Att MQ Marqet satsar stort på detta sätt är ett utmärkt tillfälle att visa upp sina nyheter och bevisa att deras satsning i ett av Stockholms mest dynamiska köpcentrum kommer att ge utdelning både i försäljning och varumärkeslojalitet.