Foodora och Matsmart drar igång samarbete

Foodora och Matsmart drar igång samarbete
Foodora inleder ett nytt samarbete med Matsmart vad avser matsvinn. Foto: Pressbild
Foodora och Matsmart inleder ett samarbete där de båda företagen tillsammans ska inrikta sig på åtgärder som syftar till att minska matsvinn.

Foodora och Matsmart inleder ett samarbete där de båda företagen tillsammans ska inrikta sig på åtgärder som syftar till att minska matsvinn.

Foodora och Matsmart krokar arm i ett nytt samarbete, meddelar de tu i en pressrelease.
Tillsammans ska företagen arbeta mot matsvinn genom Foodoras dagligvarulager – Foodora market.

Matsmarts svenska kunder räddade 8 500 ton mat och konsumentprodukter från att slängas förra året, skriver företaget.
Den digitala handeln växer kraftigt och prognosen är att antalet räddade ton kommer att öka i år, menar man.

Ett bidrag till detta är Foodora markets samarbete med Matsmart som innebär leveranser av räddat till Foodoras urbana kunder.
Försäljningen av dagligvaror med snabb hemleverans ökar i stadig takt, därmed kan butikerna bli en stark muskel för att skapa skillnad, skriver man i pressreleasen.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil