Nelly gör vinst men tappar volym

Foto Pressbild
Modejätten Nelly kan nu redovisa en rejäl vändning till vinst men får samtidigt se försäljningen falla i volym.

Modehandlaren Nelly Group fortsätter att tappa försäljning tredje kvartalet men kan kanske bära den minskningen med jämnmod.
Samtidigt vänder man nämligen en förlust på 11,9 miljoner kr till en vinst på 12,8 miljoner.

Omsättningen föll samtidigt med 16,9 procent och landade på 236,4 miljoner kr.
– Under det tredje kvartalet fortsatte vi se glädjande tecken på att vårt transformationsarbete ger effekt. Bruttomarginalen ökade jämfört med föregående år till 50,7 procent (41,5 procent) och vi uppnådde en rörelsemarginal på 5,4 procent (-4,2 procent), säger Helena Karlinder-Östlundh, vd på Nelly, i en bokslutskommentar.

– Lager- och logistikkostnaderna sänktes ytterligare och vi minskade även våra marknadsföringskostnader, både genom ett fortsatt fokus på den organiska trafiken och genom effektivare investeringar i den betalda trafiken. Personalkostnaderna var också fortsatt lägre jämfört med föregående år givet att verksamheten nu drivs med en betydligt mindre organisation.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil