Anamma lanserar tre nya med bloggare

Anamma lanserar tre nya med bloggare
Matbloggaren Gustav Johansson och Anamma ligger gemensamt bakom tre nya produkter. Foto: Pressbild Orkla
Anamma, Orklas varumärke, lanserar nu nya produkter – en vegansk burgare och två korvar – i samarbete med matbloggaren Gustav Johansson.

Anamma, Orklas varumärke, lanserar nu nya produkter – en vegansk burgare och två korvar – i samarbete med matbloggaren Gustav Johansson.

Anamma från Orkla lanserar nu en vegansk burgare och två korvar framtagna i samarbete med veganske matbloggaren Gustav Johansson.
– Det ska vara lätt och framför allt riktigt gott att göra rätt. Det är grunden i samarbetet med Anamma och det har varit fantastiskt roligt och känns väldigt meningsfullt att få vara med och utveckla de här produkterna som kan hjälpa fler människor att hitta växtbaserad mat som passar dem och som de kan älska, säger Gustav Johansson som gör bloggen Jävligt gott.

– Gustav är verkligen en grym vegoinspiratör och duktig matlagare. Han brinner precis lika mycket som vi för att göra världen lite grönare och utveckla framtidens växtbaserade mat, så det kändes helt naturligt att vi slog våra påsar ihop när vi skulle ta fram nästa generation växtbaserade korvar och burgare, säger Thomas Sjöberg som är marknadschef för Orkla foods i Sverige.

Anamma Jävligt gott vegoburgare har 95 procent lägre klimatavtryck än motsvarande nötfärsburgare och Anamma Jävligt gott korvar har 75–70 procent lägre klimatavtryck än traditionella köttkorvar, enligt Orklas pressinformation.
Produkterna finns i butik från och med vecka 39.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil