NK lanserar NK hemleverans

NK lanserar en ny tillfällig servicetjänst.... | Foto: Sten-Åke Stenberg
När färre kunder har möjlighet att komma till varuhusen vänder NK på konceptet. I Corona-krisens spår lanserar man ett nytt system med hemleveranser.


NK:s två varuhus – i Stockholm respektive Göteborg – når normalt stora kundströmmar.
Man beräknar att de två varuhusen har en genomströmning på cirka nio miljoner besökare årligen.

Men Corona-virusets härjningar slår hårt även mot NK och nu lanserar man – starten gick 20 mars – en ny tillfällig servicetjänst med leveranser til kunder i hela Sverige.
Tjänsten ska underlätta för dem som i dagsläget inte kan eller vill komma till NK för att handla.

– Vi försöker vara kreativa för att både hjälpa våra kunder uträtta sina ärenden hos oss samt att stötta våra avdelningar under rådande situation. Den nya servicetjänsten med hemleverans är en av flera åtgärder som vi just nu jobbar med för att stötta varuhusen och vi hoppas att den mottages väl av våra kunder, säger NK:s marknadschef Karin Wickberg.

– Vet man som kund vad man vill ha finns ett särskilt nummer och mejladress till NK där kunden får hjälp att handla och få varan hemskickad. Den nya tjänsten gäller tills vidare. Leveransen sker med bud till kundens hemadress i Storstockholm och via Postnord till postombud i övriga landet, skriver NK i en pressrelease.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil