Årets sill är… något utöver det vanliga

Årets sill är… något utöver det vanliga
Så ser den ut, burken där du hittar årets sill från Klädesholmen, på majs & krabba. Foto: Pressbild
Nu lanserar restaurang- och konferensanläggningen Salt & sill på Klädesholmen årets sill – med en för de flesta definitivt oväntad smakkombination.

Nu lanserar restaurang- och konferensanläggningen Salt & sill på Klädesholmen årets sill – med en för de flesta definitivt oväntad smakkombination.

Årets sill är inte bara en delikatess utan även ett fint samarbete och vid det här laget en tradition.
I år är det nämligen 13:e året i rad som Salt & sill på Klädesholmen lanserar den.

Juryn? Den samlades en måndag i februari på sjöräddningsstationen i Fjällbacka och fick smaka på fyra nominerade inläggningar.
De engagerade sjöräddarna valde i relativ enighet, årets vinnare och det är den du ser på bilden, profilerad av krabba och majs.

Projektet med årets sill är ett samarbete mellan Salt & sill och sillproducenten Klädesholmen seafood.
Man vill tillsammans ta fram nya, innovativa sillinläggningar och samtidigt bidrar till Sjöräddningssällskapets viktiga arbete, vilket man gör med en krona per såld burk.

– Jag tycker vi har lyckats riktigt bra med att balansera krabban med den fräscha smaken av citron, säger Johanna Karldén, produktutvecklare hos Klädesholmen seafood.
– Den har en väldigt fin sötma och crunch från majsen.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Sales Support firar 30 år

30-årsjubileum. Och 15-årsjubileum. Det är mycket nu för
Sales Support som både firar och tittar framåt.

Arla testar foder för mindre utsläpp

Nu testar drygt 2 500 svenska Arla-kor fodertillskottet Bovaer. Det är ett experiment som syftar till att minska metanutsläppen med cirka 30 procent.

Coop genomför en ny prissänkning

Även Coop utnyttjar läget till att nu göra en längre kampanj med prissänkta varor, i Coops fall för perioden 5 juni till och med 2 juli.

Marabous ägare svartlistas av Ukraina

Ukraina svartlistar Mondelez, som bland annat äger varumärken som Marabou, O´boy och Daim eftersom koncernen bidrar till Rysslands krigskassa.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil