Cloettas storägare ökar

Cloettas största ägare, familjen Svenfelt, har köpt 1 miljon nya B-aktier och äger nu 27,9 procent av aktiekapitalet och 38,8 procent av rösterna.

Cloettas största ägare, familjen Svenfelt, har via bolaget Malfors promotor köpt totalt 1 miljon B-aktier i företaget, rapporterar nyhetsbyrån Direkt.
Köpen av aktier genomfördes 17 juli på en kursnivå kring 24 kr och följaktligen ett värde kring 24 miljoner kr.

Malforspromotor äger nu 5,7 miljoner A-aktier och nära 75 miljoner B-aktier. Det motsvarar i sin tur 27,9 procent av aktiekapitalet och, via de röststarka A-aktierna, 38,8 procent av rösterna.

Cloetta redovisar nyligen en fortsatt tuff tillvaro i coronakrisens spår där försäljningen av lösgodis halverats när det gäller oförpackat.
Cloetta möter nu situationen med ett sparpaket och en utökad satsning på förpackad konfektyr.

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

5 stycken snabba efter lunch varje vardag.

Vi behandlar självklart dina uppgifter enligt GDPR
Läs mer här.

Citymail fossilfritt i Stockholm

Citymail kommer i sin brev- och paketutdelning bli fossilfri i hela Stockholms innerstad vilket bland andra Coop som nyttjar Citymail gillar.

FILM: Årets företagare 2020

Richard Bergfors, norrbottning och vd för Max burgers, är årets vinnare av priset ”Årets företagare”, vilket delas ut av organisationen Företagarna.

Dressmann och Cubus stänger

Cubus i centrum av Gävle läggs ned. Dressmann avvecklas i Sandviken. Varnergruppen fortsätter linjen med neddragningar och butiksstängningar.

Ikea vägrar Black friday

Istället för att hänga på Black friday ska Ikea göra något hållbart av den svarta fredagen genom att köpa tillbaka Ikea-varor från kunder den dagen.

Framtidstron på väg tillbaka

Framtidstron i både butiks- och e-handeln ökar i oktober, konstaterar Svensk handel som ser en mer positiv attityd både i näthandel och fysisk handel.

Lidl vänder – startar kundklubb

Lidl har varit den enda stora dagligvarukoncern i Sverige som saknat lojalitetsprogram. Nu ändrar man sig och startar Lidl plus, igång 19 oktober.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.