Annons

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Axfood Corona-justerar

Axfood genomför bolagsstämman 18 mars men justerar programmet på en rad punkter med hänvisning till coronaviruset och gör stämman enklare och kortare.

Axfoods årsstämma ska genomföras 18 mars enligt plan.
Dock gör man nu ett antal justeringar av programmet med hänvisning till coronaviruset.
Bolagsstämman genomförs på Oscarsteatern men ”i enklast tänkbara form” skriver Axfood idag.

Upplägget för Axfoods årsstämma förändras enligt följande:
Tid för inregistrering ändras till att inledas kl. 16:30.
Årsstämman minimeras i tid, men utan att aktieägarnas rättigheter inskränks.
Ingen förtäring eller dryck kommer att erbjudas och inga gåvor delas ut.

Vd och koncernchef kommer att avstå från att hålla ett anförande. Anförandet kommer istället att spelas in och tillgängliggöras på axfood.se samma dag som stämman hålls.
Aktieägare ombeds att avstå från att ta med biträden.
Närvarande aktieägare ombeds vara extra uppmärksamma för att undvika smittspridning.

Antalet närvarande styrelseledamöter och medlemmar av koncernledningen kommer att begränsas.
Axfood kommer att föreslå årsstämman att låta ej närvarande aktieägare följa stämman via webben.

Man ber även aktieägare som vistats i ett riskområde eller tillhör en riskgrupp av inte närvara vid stämman.

Annons

powered by Typeform

Annons

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

”Allt beror på läget”

Reitan driver Pressbyrån och 7-Eleven i Sverige och konstaterar att koncernens butiker drabbas olika hårt i Corona-tider där läget är helt avgörande.

Coop agerar i Karlskoga

Coop Värmland stänger nu en butik i Karlskoga och låter personal därifrån stötta Coop Forum för att den ska kunna hållas öppen även i nuvarande läge.

Tusentals går med i Handels

Den tuffa situationen i Corona-virusets spår får fler att söka sig till facket. Handels kan räkna in drygt 3 300 nya medlemmar hittills under mars.

Marknadsför gratis

Mecenat, som förhandlar fram studentrabatter, vill bidra i ett tufft läge genom att låta lokala företag marknadsföra sina varor och tjänster gratis.

”H&M tappar 45 procent”

Carnegie skriver i en analys att man räknar med att H&M:s försäljning under mars-maj kommer att minska cirka 45 procent med kvardröjande effekter.

Officiell kaffeleverantör

Löfbergs skapar finska arenaframgångar och blir officiell kaffeleverantör till den nya multiarenan UROS Live i
Tammerfors.

Anmäl dig till

powered by Typeform

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch