Nu vill man se färre i digitalt utanförskap

Niclas Eriksson, vd på Elgiganten | Foto Pressbild
Elgiganten kräver förändring utifrån sin egen undersökning som hävdar att en dryg miljon svenskar lever i digitalt utanförskap.

Elgiganten har som koncern genomfört undersökningen ”Digitalt utanförskap” och levererar som ett resultat påståendet att en dryg miljon svenskar lever i digitalt utanförskap.
Bland de svarande är det också en tredjedel som tycker att det är svårt att hänga med i den snabba digitala utvecklingen.

– Den tekniska utvecklingen går för fort för somliga och det skapar klyftor och utanförskap i samhället. Det handlar dels om tillgång till teknik, dels om kompetens att kunna nyttja den – till exempel har många teknikprodukter hemma med funktioner som de inte vet hur man ska använda. På Elgiganten har vi en ambition att försöka minska det tekniska och digitala utanförskapet som råder i samhället, säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten, citerad av ehandel.se.

Det är dessutom så enligt koncernens undersökning att en majoritet av de som svarat i den säger att de tycker att det är svårare att hänga med i den tekniska utvecklingen idag jämfört med för fem år sedan.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil