Friluftsbolaget satsar på jättebutik på Väla

Friluftsbolaget satsar på jättebutik på Väla
Foto: Väla
Helsingborgs-baserade Thevea Brands Group satsar på en stor flaggskeppsbutik på hemmaplan, vilket här betyder köpcentrat Väla i Helsingborg.

Helsingborgs-baserade Thevea Brands Group satsar på en stor flaggskeppsbutik på hemmaplan, vilket här betyder köpcentrat Väla i Helsingborg.

Helsingborgs-baserade sport- och friluftskoncernen Thevea Brands Group släpper nu sitt nya friluftsmärke Sarek.
Tanken är att man ska göra en rejäl satsning och den börjar med en egen flaggskeppsbutik för varumärket.

Och har nu bolaget sitt huvudkontor i Helsingborg så är det kanske inte underligt att flaggskeppsbutiken ifråga hamnar där också.
Det blir en 600 kvadratmeter stor butik på Väla, köpcentrat strax utanför Helsingborg.

Butiken blir ett komplement till Sareks befintliga e-handel förklarar vd Magnus Månsson för ehandel.se.
– Vi ser att det finns ett genuint friluftsintresse i regionen och är övertygade om att kunna guida ännu fler till nya äventyr utomhus. Vårt syfte med Sarek är att göra uteäventyret tillgängligt för fler genom att vara en trygg och kunnig guide till grymma friluftsupplevelser, säger Månsson där.

– Det är mycket glädjande att Thevea Brands Group än en gång väljer Väla när de ska etablera nya koncept och butiker. Sedan tidigare har vi ju padelkonceptet Racqet här hos oss, som med sin upplevelseinriktade butik visat värdet av att komplettera e-handel med en fysisk butik, påpekar Annki Cedervall, uthyrningschef på Väla.

Thevea Brands Group har Tretorn, Racqet, Friluftsvaror och Fjällmark i sin koncern.
Man har även samarbeten med Adidas Padel samt Toalson i Norden och Holland.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil