ÖoB storsatsar och invigde nytt i Kalmar

ÖoB storsatsar och invigde nytt i Kalmar
Varuhuschefen Niclas Ottosson vid invigningen av ÖoB:s nya varuhus i Giraffen. Foto: Pressbild
ÖoB gör en storsatsning i Kalmar. Nu har man invigt ett nytt varuhus och det handlar om en rejäl satsning med en butiksyta på 2 000 kvadratmeter.

ÖoB gör en storsatsning i Kalmar. Nu har man invigt ett nytt varuhus och det handlar om en rejäl satsning med en butiksyta på 2 000 kvadratmeter.

Lågpriskedjan ÖoB fortsätter sin expansion och invigde under torsdagen sitt nya varuhus i Kvarteret Giraffen i Kalmar. 
Kedjan satsar med en nästan 2000 kvadratmeter stor butiksyta, vilket är dubbelt så stort som den man hade tidigare.  

– Vi är efterlängtade på Giraffen enligt centrumledningen som fått väldigt många frågor från kunder kring när vi ska öppna, det bådar gott för försäljningen, säger varuhuschefen Niclas Ottosson som är ny hos ÖoB och senast jobbat hos Jula.

Etableringen av det nya varuhuset har inneburit flera nyrekryteringar av butikspersonal. Sammanlagt handlar det om 15 fasta medarbetare plus extrapersonal.
– Vi hade 800 sökande till de tjänster vi annonserade ut i våras och har lyckats rekrytera ett fantastiskt team, säger Niclas.

ÖoB har idag ett hundratal enheter runt om i landet och vd Magnus Carlsson tror på fortsatta framgångar.
– Lågprissegmentet har en högre tillväxt än handeln i stort och tittar man på omsättningen inom lågprishandel över hela landet så har den ökat de senaste tio åren, framför allt i landets södra halva. Däremot är lågprisomsättningen lägre i Kalmar än i många andra delar av landet. Det betyder att det finns stor potential för vårt nya flaggskeppsvaruhus i Kalmar, sammanfattar Magnus Carlsson.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Pengar att spara på mindre svinn

I ekonomiskt svårare tider är minskat matsvinn inte bara positiv för miljön utan även för den egna plånboken, påpekar Danone och Too good to go.

Lämnar råd inför stora matsvinnsdagen

Tyska Hellofresh ansluter sig till dem som uppmärksammar internationella matsvinnsdagen denna torsdag och lämnar sina råd för minskat matsvinn.

Stor majoritet vill ha skolmjölken kvar

Franskägda Skånemejerier har gjort en undersökning bland skånska föräldrar, vilken visar att en stor majoritet av dem vill ha skolmjölken kvar.

Genererar pengar även till Skåne

Köpenhamns flygplats genererar 14,4 miljarder kr i samhällsekonomisk vinst för Region Skåne och skapar jobb och ekonomisk tillväxt, enligt ny rapport.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil