Passion för mat 2022

På matmässan Passion för Mat har råvaran och matlagning alltid lyfts fram. På mässan finns mat från hela världen, men svenska livsmedel har alltid haft en central roll.

Med det rådande världsläget och ökad oro bl.a. för vår livsmedelsförsörjning och för maten vi konsumerar. Många funderar på om vi i Sverige har tillräcklig egen livsmedelsproduktion.

På Passion för Mat har svensk närproducerade livsmedel alltid haft en central position. Smaka på Västsverige och Lokalproducerat i Väst har varit med sedan mässan startade 2008 och växer nu med ökad monteryta. Satsningen på ”Lokal Meny” är ett projekt där lokala restauranger köper råvaror från lokala producenter i närområdet.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Obemannad butik och dito restaurang

I Sjölunda utanför Lidköping samverkar just nu Eatbox, en automatiserad enhet för snabbmat, med obemannade butiken Automat bredvid.

Cloettas nya satsning i Nederländerna

Cloetta planerar en ny fabrik i Nederländerna och en satsning där för den fortsatta tillväxten inom koncernen. Samtidigt läggs tre andra fabriker ned.

Atria och Lithells hakar på ny trend

Nästa generation burgare ska ”smashas” och smashburgaren blir vår nästa hit på burgersidan, menar Atria och Lithells som nu hakar på trendtåget.

Fortsatt oro bland svenska handlarna

Konjunkturavmattning, utbudsproblem och hög inflation bidrar till fortsatt oro inom handeln. Handelsbarometern för maj visar minskad framtidstro.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil