Ny digital tjänst för servicebranschen

Ny digital tjänst för servicebranschen
Foto: Favrit
Nu lanseras norska digitala lösningen Favrit på den svenska marknaden, ett företag som i likhet med andra satsar på en effektivare servicesektor.

Nu lanseras norska digitala lösningen Favrit på den svenska marknaden, ett företag som i likhet med andra satsar på en effektivare servicesektor.

Nu släpps den nya digitala tjänsten Favrit på den svenska marknaden. Tanken med lösningen är att hjälpa servicebranschen att effektivisera sin verksamhet, skapa en unik kundupplevelse, och minska det fysiska mötet för att tillsammans hålla smittspridningen på en låg nivå.
Ambitionerna är med andra likartade med ett antal andra innovationer. Den nya tjänsten lanserades i Norge redan förra året.

– Med Favrit kan alla ha kul och ses fysiskt men på ett medvetet sätt och upplevelsen blir smidigare, säger grundaren av ­Favrit, Edwin Fjeldtvedt som nu erbjuder tjänsten i Sverige.

Favrit säger sig bygga på möjligheter och flexibilit för både gästen och restaurangen.
– Du kan själv bestämma om du vill göra beställningen, om servitören ska ta din beställning eller en kombination av båda. Till exempel kan både gäst och servitör lägga beställningar på samma nota, så servitören kan ta hand om beställningen utan att gästerna behöver vänta. Kunden har alltid menyn tillgänglig digitalt och kan även betala direkt via telefonen, utan att invänta en servitör. På så sätt blir hela besöket en smidig upplevelse utan onödig väntetid, beskriver det norska företaget sin tjänst.

– Många är fortfarande inte helt bekväma i det fysiska mötet efter en lång tid av pandemi. Detta kan nu hjälpas genom att ge gästerna möjligheten att göra allt via mobilen. Tjänsten är så enkel att restaurangerna kan lära sig använda den på några timmar, säger Edwin Fjeldtvedt.

Favrit har i Norge Ikea, Nordic Choice, Scandic, Color Lne och nattlivskoncernen Rekom bland sina kunder.
Nu har man raggat fram 100 miljoner norska kronor för en internationell expansion där man inledningsvis tar sig an Sverige och Storbritannien.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood satsar på bananmognad

Jämnare mognad, bättre kvalitet och mindre svinn. Det är resultatet av Greenfoods nya bananmognadsanläggning som just nu byggs i Helsingborg.

Grytor bra för mage och tuffa tider

Plånboksvänliga, värmande grytor fungerar perfekt både som lunchmatlåda och för söndagsmiddag, svarar många i en ny undersökning.

Julmusiken som lugnar magen

Julen kan vara stressig men julmusiken lugnar magen. I vart fall enligt Valio som tagit en spellista och en professor till hjälp för att påvisa detta.

Daniel Seifter tar över Urban Deli

Daniel Seifter tillträder i februari som ny vd för Urban Deli. Ambitionen är att bibehålla det lustfyllda koncept man har men fortsätta utveckla det.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil