Picard satsar på mat ur havet

Surströmmingspremiär och kräftdito – men när Picard satsar på havets läckerheter under september handlar det mer om sådant som tigerräkor…

Picards septembermånad inleds på tema ”Havets läckerheter” och inkluderar produkter som tigerräkor från Madagaskar, inte närodlade alltså men däremot ekologiska.
Picard sammanfattar i att man vill lyfta fram det bästa man har att erbjuda när det är fisk- och skaldjursmånad och inluderar i det ”certifierat ekologiska, ASC, MSC och Label Rouge”.

– Produkterna fryses ned kort efter fångst för att erbjuda de fräschaste smakerna året om.⁠ Butikernas frysar är fyllda med klassiska fisk och skaldjur, läckra filéer och härliga tillbehör som ger varje måltid extra guldkant, skriver Picard.

Man nöjer sig inte med det utan tänker även på avslutningen genom att man, som man skriver ”lyfter fram spännande efterrätter, bakverk och glassar som är perfekta avslut på middagar och praktiska inför höstens mysiga fikastunder”.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform

”Stark start på hösten”

Försäljningen i dagligvaruhandeln ökade 6,3 procent under september 2020 jämfört med motsvarande månad 2019, enligt Svensk dagligvaruhandel.

Coop vill utveckla klimatmål

Coop tar nästa steg i klimat- och hållbarhetsarbetet genom ett åtagande inom systemet Science based targets som bygger på vetenskapligt baserade mål.

Systembolaget vann mot Winefinder

Domstolen ger Systembolaget och slår fast att Winefinder driver en verksamhet som liknar detaljhandel. Nu beläggs Winefinder med vite på en miljon kr.

Krav vill se kommunalt ansvar

Kommunerna bör ta ansvar för att driva utvecklingen av ekologiska varor, hävdar Krav och anser sig ha stöd av en ny undersökning man låtit Sifo göra.

122 sökte pengar hos Lidl

122 projekt sökte finansiering hos Lidl i ”Hållbarhetsakuten”. Nu presenteras åtta finalister och vinnarna bland dem kommer att presenteras november.

Sodastream fyller på smaker

Efter fjolårets lansering av Pepsico-smaker går Sodastream nu vidare och utvidgar sin Pepsi-portfölj på den svenska marknaden med smaken Mountain Dew.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.