Lidl vill ha nya samarbeten

Malin Laurén, Johan Augustsson och Robert Stekovic från Lidl vill hitta nya samarbeten med bönder och producenter. | Foto: Lidl
Lidl Sverige går nu ut och söker nya samarbeten med Sveriges bönder och producenter. Ambitionen är att hitta ny, långsiktig och hållbar utveckling.

Lidl vill få kontakt med fler svenska bönder och producenter för att tillsammans med dem skapa nya samarbeten och leverantörsled.
Man vill den vägen, säger man, bidra till en långsiktig, hållbar utveckling i den svenska livsmedelsbranschen och trygga tillgången på mat för hushållen.

Man konstaterar att Corona-krisen slår hårt mot svenska småföretagare, inte minst dem inom livsmedel som säljer via kaféer, restauranger och hotell.
Lidl vill nu skapa kontakter för fler samarbeten och för att få in fler svenska produkter i sina butiker.
Lidl distribuerar idag produkter från cirka 150 svenska leverantörer men vill utöka det sortimentet.

Jag uppmanar landets alla bönder och producenter att ta direkt kontakt

– Vi befinner oss i en extrem situation och det gäller att både tänka nytt och agera snabbt. Vi har sedan lång tid tillbaka haft ett stort fokus på att utveckla det svenska sortimentet men Corona-krisen har inneburit att vi måste agera i snabbare takt än innan, säger Lidl Sveriges inköpsdirektör Malin Laurén.
– Jag uppmanar landets alla bönder och producenter att ta direkt kontakt med mig så vi kan inleda en dialog om eventuellt samarbete, säger Laurén.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil