Annons

Sveriges bästa magazine sedan 2002.

Dela på sociala medier eller via e-post.

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-post
Malin Laurén, Johan Augustsson och Robert Stekovic från Lidl vill hitta nya samarbeten med bönder och producenter. | Foto: Lidl

Lidl vill ha nya samarbeten

Lidl Sverige går nu ut och söker nya samarbeten med Sveriges bönder och producenter. Ambitionen är att hitta ny, långsiktig och hållbar utveckling.

Lidl vill få kontakt med fler svenska bönder och producenter för att tillsammans med dem skapa nya samarbeten och leverantörsled.
Man vill den vägen, säger man, bidra till en långsiktig, hållbar utveckling i den svenska livsmedelsbranschen och trygga tillgången på mat för hushållen.

Man konstaterar att Corona-krisen slår hårt mot svenska småföretagare, inte minst dem inom livsmedel som säljer via kaféer, restauranger och hotell.
Lidl vill nu skapa kontakter för fler samarbeten och för att få in fler svenska produkter i sina butiker.
Lidl distribuerar idag produkter från cirka 150 svenska leverantörer men vill utöka det sortimentet.

Jag uppmanar landets alla bönder och producenter att ta direkt kontakt

– Vi befinner oss i en extrem situation och det gäller att både tänka nytt och agera snabbt. Vi har sedan lång tid tillbaka haft ett stort fokus på att utveckla det svenska sortimentet men Corona-krisen har inneburit att vi måste agera i snabbare takt än innan, säger Lidl Sveriges inköpsdirektör Malin Laurén.
– Jag uppmanar landets alla bönder och producenter att ta direkt kontakt med mig så vi kan inleda en dialog om eventuellt samarbete, säger Laurén.

Vi har över 100 st. nyheter nedanför!

Presenteras av

| Annons |

Föregående
Nästa

Video

VIDEO: Kreativa lösningar

En Sibylla-handlare laddar en drönare med snabbmat. Ett konditori tillverkar ”dassrullar”. I Corona-krisens spår flödar samtidigt kreativiteten.

Annons för dig med smak på livet.

Smakprov? Klicka här.

Annons | Swajpa höger eller vänster | Annons

Senaste nytt

| Annons | 

Föregående
Nästa

Video

VIDEO: Kreativa lösningar

En Sibylla-handlare laddar en drönare med snabbmat. Ett konditori tillverkar ”dassrullar”. I Corona-krisens spår flödar samtidigt kreativiteten.

powered by Typeform

Vi uppdaterar nyheter dagligen.

Läs vårt E-magazine

E-Magazine

För dig som vill veta allt som händer inom dagligvaru- och servicehandeln.

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

5 stycken snabba efter lunch varje vardag.

Annons | Swajpa höger eller vänster | Annons

Leverantörsnytt

| Annons |

Föregående
Nästa

Vill du också synas här?

powered by Typeform

Välkommen till Butikstrender.

| Annons | 

Föregående
Nästa

Anmäl till vårt nyhetsbrev.

powered by Typeform

Annons | Swajpa höger eller vänster | Annons

Blandad läsning

| Annons |

Föregående
Nästa

Glad läsning önskar redaktionen!

Annons | Swajpa höger eller vänster | Annons

Snart där!

| Annons | 

Föregående
Nästa

Anmäl dig till branschens bästa

powered by Typeform

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

NYHETSBREV.

- FEM snabba
- Varje vardag
- Vid lunch