Lidl bäst i blindtest

Godast ketchup? Det kan man diskutera tills solen går ned och möjligen fortsätta med tills den går upp igen. Tillfällig delsegrare är i vilket fall Lidl som segrat i ett blindtest i Göteborg.

Det är Göteborgs-Posten som ägnat sig åt undersökande journalistik i form av ett blindtest av tio sorters ketchup.
Tidningens konsumentpanel fick uppdraget att slå fast vilken som var godast och gav segern åt Lidls ekologiska ketchup, det vill säga den man säljer under egna varumärket Kania.

”Hög andel tomater och en fin balans mellan syra och sötma”, resonerar segraren kring vinnarkonceptet i ett pressmeddelande.
Smakpanelen som korade vinnaren beskriver ketchupen som ”söt, men på ett positivt sätt, faktiskt mycket god. Som ketchup ska vara. En bra konsistens och fin balans mellan syra och sötma”.

– Jag älskar ketchup! Det finns i princip inte en enda maträtt som inte bli bättre med en lagom stor skvätt tomatsås, säger Timo Hansio som är t f inköpsdirektör hos Lidl i Sverige och mäler sig därmed ur gourmeternas skara.
– Att gå segrande ur matchen känns bra, konstaterar han också vilket är lättare att förstå.

Fakta/Blindtestet
Tio ketchupsorter testades anonymt numrerade från ett till tio. Till testet serverades bordsvatten och pastaskruvar. Paneldeltagarna uppmanades att först testa enbart ketchupen, sedan med pastan. (Källa: Lidl)

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Skedvi bröd får exklusiv märkning

Skedvi bröd får nu en exklusiv märkning av EU. Efter fyra års arbete får man märkningen ”skyddad geografisk beteckning”, SGB.

Lanserar ny hållbar rostningsteknik

Sucafina, Beyers Koffie och CEE presenterar en ny hållbar rostningsteknik för kaffe. Den presenteras idag och ses som ett stort utvecklingssteg.

Det blir Ica som öppnar hos Sture

Ica Sturehallen. Det blir den butik som någon gång under hösten 2026 ger Sturekvarteret en ny dagligvarubutik och då öppna i Sturegallerian.

Lidl bjuder barn på VM-handbollen

VM i handboll för damer är igång i Göteborg och sponsorn Lidl bjuder nu över 100 barn på möjligheten att vara landslagsstjärnor för en dag.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil