Ritters chokladkakor på väg ut än bredare

Ritters chokladkakor på väg ut än bredare
Frida Magnusson hos Movement tror på nya marknadsandelar för Ritter. Foto: Pressbild
Ritter sports chokladkakor kommer nu på plats i fler delar av dagligvaruhandeln när de lanseras brett hos såväl Coop och Ica som hos Bergendahls.

Ritter sports chokladkakor kommer nu på plats i fler delar av dagligvaruhandeln när de lanseras brett hos såväl Coop och Ica som hos Bergendahls.

Det var i februari i år som Ritter sport gjorde comeback i svensk handel med sitt utbud av chokladkakor.
Då handlade det om en lansering hos Bergendahls, som äger Eko och Citygross.

Under vecka 19 lanserades produkterna hos Coop och från vecka 36 är de även på plats hos Ica.
Ritters smakkombinationer består av 100 gram premiumchoklad som tillverkas av certifierad hållbar kakao som Ritter själva anskaffar.
Sortimentet består idag av tvådelar, Nut selection och Colorful variety.

I Nut selection ingår Whole hazelnut, Dark whole hazelnut, Cashew samt Honey salted almonds.
Colorful variety har smaker som Strawberry yoghurt, Alpin milk chocolate, Marzipan, Praline, Peppermint samt Rum raisin hazelnut.

– Har man sett Ritter i butik så vet man att ”All is good” är en del av vår kommunikation för varumärket, riktigt fin choklad som har tillverkats med få och väl utvalda naturliga ingredienser, säger Frida Magnusson som är varumärkesansvarig för Ritter hos Movement.
– Vi ser fram emot att ta ytterligare marknadsandelar genom starka kampanj-och marknadsplaner samt vår drivna säljkår. 

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Stark rapport från Clas Ohlson

Clas Ohlson redovisar en stark försäljningsutveckling och förbättrad lönsamhet. ”Lyckats imponerande”, betygsätter koncernchefen.

Karin Andrén ny HR-direktör hos Ica

Karin Andrén har fått jobbet som HR-direktör hos Ica-gruppen. Hon har tidigare jobbat i HR-sammanhang för H&M där hon varit sedan 2011.

Åtta av tio vill ha fysiska julkort

I en undersökning som Postnord presenterar säger åtta av tio svarande lämpligt nog att de helst vill ha julkort och julhälsningar i postlådan.

Hammars julmust vann litet jultest

När Aftonbladet lät elva personer göra ett blindtest av julmust fick Hammars bryggeris julmust med kardemummasmak störst bifall.

Så vill svenskar fira hållbar jul

Hållbarhet och jul är inga begrepp som direkt kopplar armkrok bland svenskarna. Nu pekar ändå undersökningar på att fler börjar tänka hållbart.

Digitalisering stör inte julen

En ny undersökning visar att de flesta inte tycker att digitaliseringen stör julfirandet – men att många stör sig på ”julskryt” i sociala medier.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil