Schibsted + Matspar.se

Kaveh Sabeghi, Matspar.se, Tomas Schultz och Josefine Kvarnström, Schibsted, ser fram emot det nya samarbetet. | Foto: Pressbild
Schibsted och Matspar.se tar ett nytt steg i att driva den digitala e-handelsutvecklingen för FMCG-annonsörer med nya tjänsten ”Digital checkout”.

 I ett gemensamt initiativ presenteras en ny lösning där Schibsteds annonsörer kan driva konvertering direkt via tjänsten ”Digital checkout”. I det nya partnerskapet syns annonsören i kontext hos Schibsted, främst Aftonbladet mat & dryck.

– Vi är glada över att kunna erbjuda våra annonsörer denna möjlighet, där deras produkter på ett naturligt sätt integreras i Schibsteds kontexter samtidigt som de kan arbeta med digital konvertering. Att vi även skapar värde för användaren ligger helt i linje med hur vi vill driva annonsering på våra sajter, säger Josefine Kvarnström, director Schibsted brand studio. 

Flera tester med utvalda FMCG-aktörer har genomförts, vilka visar på en konverteringsgrad i paritet med e-handeln generellt. Först ut att testa var Fontana Food, som använde sig av ”Digital Checkout” under en branded content-kampanj på Aftonbladet mat & dryck. 

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Coop lanserar nytt matkassekoncept

Coop lanserar en ny matkasse där man kan köpa veckans middagar och komplettera med varor ur hela butikens sortiment, utan bindningstider.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil