Squid Game-produkter poppis inför Halloween

Squid Game-produkter poppis inför Halloween
Foto: Netflix
Efterfrågan på Squid Game-produkter har skjutit i höjden. Hajpen är stor inför Halloween, rapporterar Partykungen som säljer produkterna.

Efterfrågan på Squid Game-produkter har skjutit i höjden. Hajpen är stor inför Halloween, rapporterar Partykungen som säljer produkterna.

Serien som släpptes den 17 september har blivit den mest tittade serien någonsin de första 28 dagarna efter släpp på Netflix.
Och hajpen syns även i försäljning, där Squid Game-produkter är några av de mest efterfrågade inför Halloween, skriver Partykungen som nu sammanställt trenderna inför den keltiska högtiden Halloween.

– Squid Game har på kort tid startat något som nästan kan liknas vid ett fenomen. Det pratas om serien både på skolor och arbetsplatser och vi ser en enorm efterfrågan på produkter kopplat till serien, säger Joel Svensson, grundare av och vd för Partykungen. 

– Halloween är vår största och roligaste försäljningsperiod och intresset för att fira Halloween har ökat varje år och är absolut här för att stanna. Ett roligt sätt för både gammal och ung att få klä ut sig, dekorera upp hemmet och få in humor och roligheter i en annars ganska mörk tid på året. Vem vill inte ta chansen att få vara Maverick eller Spiderman för en dag, säger Joel Svensson.

Dräkter som bygger på karaktärer från film- och tv-serier, kläder och produkter med inbyggda Led-lampor, alla former av utomhusdekoration av hus samt godis med papper anser Partykungen vara årets hetaste trender.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

47 procent fler konkurser i år

Enligt ny statistik från UC har antalet konkurser under januari 2023 varit det högsta på tio år. Samtidigt minskar antalet nya företag kraftigt.

Marknadsför tobaksfri mot gällande lag

Marknadsföring av tobaksfria nikotinprodukter strider på flera punkter mot gällande lag, skriver Dagens juridik som hänvisar till Konsumentverket.

Nu byter Dagab till returpallar

Med start i februari börjar Dagab byta ut alla träpallar mot returpallar från SRS. Det handlar på årsbasis om cirka 1,4 miljoner pallar.

Rusta storsatsar på sin e-handel

Rusta fokuserar om en aning när man nu väljer att satsa mer på sin e-handel. Rusta.com har uppdaterats och fått ny förbättrade funktioner.

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Arla sänker priset till bönderna igen

För andra gången i år sänker nu Arla det pris man betalar till sina bönder för mjölken. Sänkningen gäller både konventionell och ekologisk mjölk.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil