Texas Longhorn vill fördubbla på tre år

Texas Longhorn vill fördubbla på tre år
Två nya rätter på menyn och planer på dubbelt så många restauranger. Foto: Pressbild Texas Longhorn
Texas Longhorn meddelar att man klarat pandemin väl och att man nu siktar på att fördubbla antalet egna restauranger under de närmaste tre åren.

Texas Longhorn meddelar att man klarat pandemin väl och att man nu siktar på att fördubbla antalet egna restauranger under de närmaste tre åren.

Texas Longhorn har idag 30 enheter runt om i Sverige och planerar att dubbla antalet under den kommande treårsperioden.
Kedjan säger sig ha klarat sig bra trots pandemin och ser ljust på framtiden. Nu söker man lokaler och franchisetagare i ett antal städer.

För att nå expansionsmålet om att dubbla antalet restauranger från dagens 30 inom tre år ska i snitt 10 nya restauranger öppnas varje år under en treårsperiod.
Fokus ligger på att konvertera redan befintliga verksamheter till Texas Longhorn-konceptet samtidigt som man söker efter renodlade nyetableringar, säger man i en pressrelease.

– Vi vill göra fastighetsägare och franchisetagare medvetna om hur flexibelt och starkt vårt koncept är. Texas har funnits i över 30 år och har under denna tid haft en och samma ägare, påpekar Patrik Engman som är etableringsansvarig hos företaget.

– Med en ny meny och ny interiör rustar vi för framtiden. Lokalmässigt är en optimal yta 180 kvadratmeter även om det kan variera en aning beroende på stad och läge, tillägger han.
Texas Longhorn har dessutom fler än tio befintliga franchisetagare som vill öppna ytterligare en Texas-restaurang.

– Vi har drivna och duktiga franchisetagare som brinner för konceptet lika mycket som vi gör och som trots en rådande pandemi vill öppna en till restaurang. Det är ett kvitto på att vi har ett vinnande koncept och ett starkt varumärke, avslutar Patrik Engman.

Texas Longhorn letar nu lokaler och franchisetagare för etableringar i Stockholms-området och i Göteborg men även i Norrköping, Nyköping, Sundsvall, Luleå, Umeå, Gävle, Karlskrona och Lund.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Obemannad butik och dito restaurang

I Sjölunda utanför Lidköping samverkar just nu Eatbox, en automatiserad enhet för snabbmat, med obemannade butiken Automat bredvid.

Cloettas nya satsning i Nederländerna

Cloetta planerar en ny fabrik i Nederländerna och en satsning där för den fortsatta tillväxten inom koncernen. Samtidigt läggs tre andra fabriker ned.

Atria och Lithells hakar på ny trend

Nästa generation burgare ska ”smashas” och smashburgaren blir vår nästa hit på burgersidan, menar Atria och Lithells som nu hakar på trendtåget.

Fortsatt oro bland svenska handlarna

Konjunkturavmattning, utbudsproblem och hög inflation bidrar till fortsatt oro inom handeln. Handelsbarometern för maj visar minskad framtidstro.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil