Amazon vill ha mer data Nytt samarbete med Meta

Foto MostPhotos
Amazon vill fördjupa samarbetet med Meta. Ambitionen är att suga åt sig än mer data om kunderna och göra till egen förstahandsdata.

Det blir allt viktigare för företag att ha koll på och kunna utnyttja sin egen förstahandsdata. Nu hittar också alltfler företag lösningar för att göra extern data till förstahandsdata, skriver ehandel.se.

Det gör nu Amazon i ett nytt, brett samarbete med Meta.

Amazon är en av världens största annonsplattformar men även en gigantisk annonsörer. Nu ska Amazon och Meta fördjupa sin relation utifrån detta.

Vad det handlar om är att Amazons produktannonser hos Meta nu får egna ”landningssidor”. Istället för att annonserna länkar ut direkt till produktsidor på Amazons sajt så får de se en förenklad produktsida direkt hos Facebook eller Instagram, skriver ehandel.se.

Den nya lösningen finns än så länge bara i USA, men inte ens där kommer alla automatiskt att få tillgång till lösningen.

Istället måste varje kund aktivera funktionen. Den primära anledningen till att Amazon och Meta gör det här samarbete handlar inte om fler köp utan om data. De två företagen byter helt enkelt förstahandsdata med varandra.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil