Arla lanserar Dofilus – fibrer och ny smak

Så ser det ut när Arla lanserar Dofilus med ny smak och med ny design. Pressbild: Arla
Nu utökar Arla sitt sortiment och lanserar Dofilus yoghurt med ny design, uppdaterat recept och en ny smak, i butik från vecka 7 meddelar Arla.

”Tänk på din mage som en trädgård – den behöver näring för att blomstra”, skriver Arla poetiskt i ett pressmeddelande och muntrar upp oss med att ”och när din mage frodas, gör du också det”.
Rent konkret tar sig detta blomsterspråk uttryck i att Arla lanserar Arla Dofilus, ett uppdaterat yoghurtsortiment med fibrer och mjölksyrebakterier.

Produkterna är laktosfria och en källa till kalcium, protein samt med tillsatt D-vitamin.
Något av det bästa vi kan göra för vår mage är att äta både sunt och varierat. När din mage får i sig de olika fibrer, vitaminer, mineraler och näringsämnen den behöver skapar du goda förutsättningar för att hålla magen i balans, skriver Arla.

– Vi är glada att kunna presentera vårt nya Dofilus recept med både fibrer och goda mjölksyrebakterier. Yoghurtarna passar perfekt till både frukost och mellanmål och kan smaksättas efter önskemål med exempelvis müsli, bär, frukt eller frön
, säger varumärkesansvariga Caroline Arentoft hos Arla.

Dofilus finns sedan tidigare i smakerna Naturell och Blåbär vilka nu kompletteras med smaken Ananas passion.
Produkterna finns i butik från vecka 7.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil