Arnold Schwarzenegger ny frontfigur för Lidl

Foto: Skärmdump YouTube
Arnold Schwarzenegger blir ny frontfigur för Lidl i en reklamfilm där han blir gör-det-själv-imitatör och gör reklam för Parkside.

Lidl har under åren tagit diverse stora PR-grepp och nu är det dags för ytterligare ett. Den här gången gör man det genom att presentera Arnold Schwarzenegger som frontfigur.

Schwarzenegger är huvudperson i en ny reklamfilm där han frontar handverktygsmärket Parkside, skriver Resumé.
Arnold S är gör-det-själv-motivatör för hemmafixare i reklamfilmen.

– Med Arnold Schwarzenegger har vi knutit till oss någon som förkroppsligar många av våra värderingar. Parkside står för att ta itu med saker själv och vi vill ge våra kunder självförtroende att göra saker själva, säger Christopher Pohl, inköpsdirektör hos Lidl International, något svårtolkat i en pressrelease.

– Arnold Schwarzenegger är en doer, han är autentisk, målmedveten och jordnära. Vi är stolta över att han nu är en del av Parkside-teamet, tillägger Pohl

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil