Arnold Schwarzenegger ny frontfigur för Lidl

Foto: Skärmdump YouTube
Arnold Schwarzenegger blir ny frontfigur för Lidl i en reklamfilm där han blir gör-det-själv-imitatör och gör reklam för Parkside.

Lidl har under åren tagit diverse stora PR-grepp och nu är det dags för ytterligare ett. Den här gången gör man det genom att presentera Arnold Schwarzenegger som frontfigur.

Schwarzenegger är huvudperson i en ny reklamfilm där han frontar handverktygsmärket Parkside, skriver Resumé.
Arnold S är gör-det-själv-motivatör för hemmafixare i reklamfilmen.

– Med Arnold Schwarzenegger har vi knutit till oss någon som förkroppsligar många av våra värderingar. Parkside står för att ta itu med saker själv och vi vill ge våra kunder självförtroende att göra saker själva, säger Christopher Pohl, inköpsdirektör hos Lidl International, något svårtolkat i en pressrelease.

– Arnold Schwarzenegger är en doer, han är autentisk, målmedveten och jordnära. Vi är stolta över att han nu är en del av Parkside-teamet, tillägger Pohl

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Stark rapport från Clas Ohlson

Clas Ohlson redovisar en stark försäljningsutveckling och förbättrad lönsamhet. ”Lyckats imponerande”, betygsätter koncernchefen.

Karin Andrén ny HR-direktör hos Ica

Karin Andrén har fått jobbet som HR-direktör hos Ica-gruppen. Hon har tidigare jobbat i HR-sammanhang för H&M där hon varit sedan 2011.

Åtta av tio vill ha fysiska julkort

I en undersökning som Postnord presenterar säger åtta av tio svarande lämpligt nog att de helst vill ha julkort och julhälsningar i postlådan.

Hammars julmust vann litet jultest

När Aftonbladet lät elva personer göra ett blindtest av julmust fick Hammars bryggeris julmust med kardemummasmak störst bifall.

Så vill svenskar fira hållbar jul

Hållbarhet och jul är inga begrepp som direkt kopplar armkrok bland svenskarna. Nu pekar ändå undersökningar på att fler börjar tänka hållbart.

Digitalisering stör inte julen

En ny undersökning visar att de flesta inte tycker att digitaliseringen stör julfirandet – men att många stör sig på ”julskryt” i sociala medier.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil