Bidrar till maghälsa och socialt ansvarstagande

Foto Pressbild
Genom att skänka överblivna och felmärkta produkter till Matmissionen bidrar Valio till att bekämpa matfattigdom och minska matsvinnet i Sverige. Detta engagemang ger inte bara en bra magkänsla för konsumenterna utan även en känsla av att göra gott för andra.

Magrapporten® 2023 avslöjar att kvinnor tenderar att ta hand om andra i högre utsträckning än män, och att de svenskar som upplever dåligt mående i högre grad känner att de gör mindre för andra än för sig själva. Därför är det viktigt att lyfta fram företag som Valio, som inte bara erbjuder laktosfria produkter för en lättare magkänsla utan även engagerar sig i att hjälpa människor som drabbats av matfattigdom.

Genom sitt samarbete med Matmissionen har Valio lyckats minska matsvinnet med imponerande 15 ton på bara ett år. Denna insats är inte bara socialt hållbar utan också miljövänlig, eftersom produkterna får en meningsfull användning istället för att slängas.

Robert Auselius, VD för Valio Sverige, betonar vikten av att bidra till Matmissionen och säger att även de som har svårt att få pengarna att räcka ska ha möjlighet att välja laktosfria eller växtbaserade alternativ.

För sina insatser belönades Valio med utmärkelsen Årets Samarbetsföretag av Matmissionen år 2023.

Valios engagemang för både maghälsa och samhällsansvar visar att företagets laktosfria produkter inte bara ger en god magkänsla utan också ett gott samvete genom att bidra till att minska matfattigdomen och matsvinnet i Sverige.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil