Hälften tycker Krav hjälper till goda val

Hälften tycker Krav hjälper till goda val
Hälften av de svarande i en ny undersökning förknippar Krav med hållbarhet. Foto: Pressbild
I en ny undersökning Sifo genomfört säger hälften av de svarande att de tycker att Krav-märkningen gör det enkelt att välja hållbara livsmedel.

I en ny undersökning Sifo genomfört säger hälften av de svarande att de tycker att Krav-märkningen gör det enkelt att välja hållbara livsmedel.

I en ny undersökning Sifo Kantar gjort åt Krav framgår att viljan hos de svarande att agera hållbart när det gäller livsmedel ökar.
Hälften av de svarande, 51 procent, tycker att Krav-märkningen gör det en kelt att välja hållbara livsmedel.

44 procent av de svarande uppfattar Krav-märkt som miljövänligt, 43 procent att märkningen står för odlad utan naturfrämmande bekämpningsmedel, 38 procent att den indikerar hållbart producerad, 35 procent att varan är producerad på ett sätt som är bra för djuren och lika många att märkningen är ett tecken på att varan har hög kvalitet.

I Sifo Kantars konsumentundersökning säger 43 procent av de svarande att de vill agera mer hållbart än de gör i dag, vilket är en ökning med 7 procentenheter från förra årets undersökning.
Undersökningen visar också att bland de som redan köper hållbarhetsmärkta livsmedel så ofta de kan, är Krav den märkning som flest (65 procent) aktivt letar efter.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Coop lanserar nytt matkassekoncept

Coop lanserar en ny matkasse där man kan köpa veckans middagar och komplettera med varor ur hela butikens sortiment, utan bindningstider.

Mera glutenfritt på export

Fria bröd, som sedan tidigare exporterar glutenfria kanelbullar, breddar nu sortimentet med en glutenfri vaniljbulle.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil