Clas Ohlson lanserar ny ”visuell identitet”

Clas Ohlson lanserar ny ”visuell identitet”
Så ser det ut när Clas Ohlson byter typsnitt, färger och logga. Foto: Pressbild Clas Ohlson
Clas Ohlson byter logga och förändrar sin så kallade visuella identitet. Nya färger och grafiska element ska lyfta företaget, är ambitionen.

Clas Ohlson byter logga och förändrar sin så kallade visuella identitet. Nya färger och grafiska element ska lyfta företaget, är ambitionen.

Nu har Clas Ohlson lanserat sin ”nya visuella identitet”.
Man anser den ha ”en tydlig koppling till bolagets rika historia” och ser den som ett viktigt steg i företagets förändringsprocess.

– Vi har förändrats gång på gång i över hundra år. Det som en gång var en cykelverkstad, blev ett framgångsrikt postorderföretag som utvecklades till en butikskedja där vi tog positionen som den moderna järnhandeln. Idag är vi ett hemmafixarföretag som möter kunderna på flera olika sätt, sammanfattar vd Kristofer Tonström.
– Vi förbättrar och förenklar människors vardag med relevanta produkter och tjänster för hemmet via butiker, e-handel och på plats i kundernas hem. Den förändringen behöver också avspeglas i hur vi ser ut, tillägger Tonström.

Inspirationen till den nya symbolen som ingår identiteten är hämtad från Clas Ohlsons huvudkontor i Insjön där den funnits på fasaden sedan 1972.
– Det känns roligt att kunna hedra vår historia samtidigt som vi hela tiden utvecklas vidare. Jag ser verkligen fram emot den fortsatta processen att varje dag göra en positiv skillnad för våra kunder, säger Kristofer Tonström.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Coop kampanjar med humortrio

Coop fixar festen tillsammans med IJustWantToBeCool, humortrion som i tre Youtube-kanaler har en miljonpublik.

Billigast att köpa storpack på nätet

Dyrt snus? Absolut. Men när Norstat undersöker saken på uppdrag av Snusbolaget är resultatet att man kan tjäna rejält på att handla på nätet.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil