Clas Ohlson lanserar ny ”visuell identitet”

Clas Ohlson lanserar ny ”visuell identitet”
Så ser det ut när Clas Ohlson byter typsnitt, färger och logga. Foto: Pressbild Clas Ohlson
Clas Ohlson byter logga och förändrar sin så kallade visuella identitet. Nya färger och grafiska element ska lyfta företaget, är ambitionen.

Clas Ohlson byter logga och förändrar sin så kallade visuella identitet. Nya färger och grafiska element ska lyfta företaget, är ambitionen.

Nu har Clas Ohlson lanserat sin ”nya visuella identitet”.
Man anser den ha ”en tydlig koppling till bolagets rika historia” och ser den som ett viktigt steg i företagets förändringsprocess.

– Vi har förändrats gång på gång i över hundra år. Det som en gång var en cykelverkstad, blev ett framgångsrikt postorderföretag som utvecklades till en butikskedja där vi tog positionen som den moderna järnhandeln. Idag är vi ett hemmafixarföretag som möter kunderna på flera olika sätt, sammanfattar vd Kristofer Tonström.
– Vi förbättrar och förenklar människors vardag med relevanta produkter och tjänster för hemmet via butiker, e-handel och på plats i kundernas hem. Den förändringen behöver också avspeglas i hur vi ser ut, tillägger Tonström.

Inspirationen till den nya symbolen som ingår identiteten är hämtad från Clas Ohlsons huvudkontor i Insjön där den funnits på fasaden sedan 1972.
– Det känns roligt att kunna hedra vår historia samtidigt som vi hela tiden utvecklas vidare. Jag ser verkligen fram emot den fortsatta processen att varje dag göra en positiv skillnad för våra kunder, säger Kristofer Tonström.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Snabbleverantör snabbt i konkurs

Stockholms-baserade budföretaget Vembla har behövt ökat kapitaltillskott men slänger nu in handduken och har försatts i konkurs vid tingsrätten.

Färdigcyklat inne i en Ica-butik till

Ica Supermarket i Åkers Styckebruk, Strängnäs, har förbjudit elsparkcyklar inne i sin butik. Tidigare gjorde en Ica-butik i Östersund samma sak.

Sämre skördar ger brist på tomatpuré

Det råder, åtminstone tillfälligt, en brist på tomatpuré i många svenska butiker och den förklaras med råvarubrist på grund av sämre skördar.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil