Hämtar inspiration från Laponias rika natur

Hämtar inspiration från Laponias rika natur
Foto: Mostphotos
Lundgrens fortsätter ta med snusare på en smakresa genom Sverige med en ny limiterad upplaga inspirerad av de fyra nationalparker i Lappland som utgör Laponia.

Lundgrens fortsätter ta med snusare på en smakresa genom Sverige med en ny limiterad upplaga inspirerad av de fyra nationalparker i Lappland som utgör Laponia.

De senaste åren har Lundgrens lanserat uppmärksammade smaker i limiterad upplaga, med inspiration hämtad från olika platser i Sverige. Smakerna har, med sina exklusiva förpackningar, blivit något av samlarobjekt för snuskonnässörer i både Sverige och resten av världen. Efter framgångarna med sommarens snuslansering, har turen kommit till Lappland och de fyra nationalparker som utgör världsarvet Laponia.

– Varje nytt snus från Lundgrens är ett nytt stopp på vår smakresa genom Sverige. Den här gången kunde vi inte nöja oss med en. Laponia är ett stort och varierat område, inom både flora och fauna. Vi kände helt enkelt att en smak inte var tillräckligt utan behövde ta fram fler, säger Jeroen van Engelen, Senior Flavorist på Fiedler & Lundgren som producerar Lundgrens snus.

Årets Limited Edition snus består således inte av en ensam smak utan av fyra distinkta smaker; Fjällsippa, Frostbär, Skog och Renlav och levereras i en exklusiv och innovativ förpackning med en återanvändningsbar dosa som konsumenten själv kan fylla på med den smak som passar bäst för dagen.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil