Satsar på ny smak och mindre förpackningar

Satsar på ny smak och mindre förpackningar
Arla satsar på minde förpackningar och presenterar en ny smak. Foto: Pressbild Arla
Arla Ko ost lanserar under hösten Präst lagrad och Herrgård lagrad i format om 300 gram. Dessutom presenterar man nyheten Dackeost lagrad.

Arla Ko ost lanserar under hösten Präst lagrad och Herrgård lagrad i format om 300 gram. Dessutom presenterar man nyheten Dackeost lagrad.

Arla presenterar de två nyheterna i storlek som ”praktiska för det mindre hushållet och lätta att variera efter tycke och smak”.
Dessutom presenteras nyheten Dackeost® lagrad ost – en fyllig och generös ost som lagrats i 10 månader.

Samtliga ostar görs på 100% svensk mjölk på Kalmar mejeri där hårdost från Arla Ko har tillverkats sedan 1950-talet, skriver mejerijätten.

– Att få erbjuda några av våra lagrade ostar i ett mindre format känns roligt, nu blir vårt breda sortiment mer tillgängligt. Som nyhet lanserar vi även Dackeost lagrad ost, ett smakrikt tillskott under Arla Ko som passar perfekt som pålägg eller för att riva över exempelvis en lasagne, säger Arlas Elin Björnback.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil