Tre nya glutenfria produkter från Coop

Tre nya glutenfria produkter från Coop
Här är de tre glutenfria nyheter som Coop nu presenterar. Foto: Pressbild Coop
Coop lanserar nu tre nya glutenfria produkter inom de egna varumärkena Coop och Änglamark. Allt tre produkter finns i butik och online redan nu.

Coop lanserar nu tre nya glutenfria produkter inom de egna varumärkena Coop och Änglamark. Allt tre produkter finns i butik och online redan nu.

Coop utökar utbudet av glutenfria frukostalternativ och lanserar nu glutenfria havregryn från Änglamark samt glutenfri müsli under varumärket Coop.
Änglamarks nya havregryn är, förutom glutenfria, även Krav-märkta, ekologiska och nyckelhålsmärkta.
Coops glutenfria müsli är gjord på bovete, quinoa, majs och ris. Müslin innehåller även solroskärnor och torkad frukt. Allt detta enligt pressrelease från Coop.

– Vi expanderar nu vårt utbud av glutenfria frukostalternativ med två härliga tillskott. Våra kunder och medlemmar efterfrågar fler alternativ inom det här området och därför känns det bra att vi kan erbjuda dem fler bra och prisvärda produkter, säger Fredrik Zenk, chef för egna varumärken på Coop.

Coop kompletterar dessutom utbudet av glutenfri pasta under varumärket Coop med glutenfri Fusillipasta. Coop erbjuder nu åtta olika glutenfria pastavarianter.
– I dag har vi ett brett utbud av glutenfria pastavarianter, men vi märker att efterfrågan fortsätter att öka. Därför kompletterar vi vårt redan stora utbud av glutenfri pasta med ytterligare en variant, säger Fredrik Zenk.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil