Korvfestivalen utökar svenskmärkt samarbete

Korvfestivalen utökar svenskmärkt samarbete
Foto: Svenskmärkning AB
Svenskmärkning AB utökar samarbetet med Korvfestivalen, meddelar denna. Syftet är att få fler korvälskare att spana in märkningen ”Kött från Sverige”.

Svenskmärkning AB utökar samarbetet med Korvfestivalen, meddelar denna. Syftet är att få fler korvälskare att spana in märkningen ”Kött från Sverige”.

Idag meddelar Korvfestivalen att Svenskmärkning utökar samarbetet med festivalen som 2022 arrangeras i Stockholm 11-13 mars och i Göteborg 4-6 november.
Det är sjunde gången festivalen genomförs i Stockholm och andra gången det sker i Göteborg.

– Korvfestivalen är ett utmärkt tillfälle att träffa korvintresserade och berätta av ursprungsmärkningen Kött från Sverige står för, säger Ulrika Ekström som är vd för Svenskmärkning AB.
– Korven vi äter ska inte bara vara god, den ska även vara hållbart producerad och det är den svenska korven med svenskt kött och råvaror som förädlats, förpackats och kontrollerats i Sverige.

– Svenskmärkning har varit en partner till Korvfestivalen sedan starten 2014 och att nu ta nästa steg och fördjupa samarbetet ytterligare känns väldigt roligt, säger Korvfestivalens marknadschef Fredrik Rumenius.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil