Korvfestivalen utökar svenskmärkt samarbete

Korvfestivalen utökar svenskmärkt samarbete
Foto: Svenskmärkning AB
Svenskmärkning AB utökar samarbetet med Korvfestivalen, meddelar denna. Syftet är att få fler korvälskare att spana in märkningen ”Kött från Sverige”.

Svenskmärkning AB utökar samarbetet med Korvfestivalen, meddelar denna. Syftet är att få fler korvälskare att spana in märkningen ”Kött från Sverige”.

Idag meddelar Korvfestivalen att Svenskmärkning utökar samarbetet med festivalen som 2022 arrangeras i Stockholm 11-13 mars och i Göteborg 4-6 november.
Det är sjunde gången festivalen genomförs i Stockholm och andra gången det sker i Göteborg.

– Korvfestivalen är ett utmärkt tillfälle att träffa korvintresserade och berätta av ursprungsmärkningen Kött från Sverige står för, säger Ulrika Ekström som är vd för Svenskmärkning AB.
– Korven vi äter ska inte bara vara god, den ska även vara hållbart producerad och det är den svenska korven med svenskt kött och råvaror som förädlats, förpackats och kontrollerats i Sverige.

– Svenskmärkning har varit en partner till Korvfestivalen sedan starten 2014 och att nu ta nästa steg och fördjupa samarbetet ytterligare känns väldigt roligt, säger Korvfestivalens marknadschef Fredrik Rumenius.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil