Elva miljoner till nytt hållbart

Lidl utlyser elva miljoner för att påskynda omställningen. | Foto av Birgit Reitz-Hofmann
Med pengar från sina kunder utlyser nu Lidl Sverige möjligheten att söka totalt elva miljoner kr för projekt som påskyndar hållbara livsmedelssystem.

Brämhults bygger ut premiumsegmentet ”Våra utvalda” när man under vecka 37 presenterar en ny design och dessutom kompletterar de tre befintliga juicer som finns där med den nya kombinationen äpple, grapefrukt, passionsfrukt och ingefära.
Den nya juicen sägs ha inspirerats av ett populärt recept på juicebarer världen över.

– Våra juicer är komplexa och vi brukar prata om dem som ett hantverk som kräver en noggrann process och precision för att uppnå rätt smakupplevelse. De råvaror som används är alltid noggrant utvalda och vår nya juice är inget undantag, säger Ulrika Lång Gerdén hos Brämhults.

Produktinformation
Brämhults Äpple-grapefrukt-passionsfrukt-ingefära finns att köpa hos alla större återförsäljare i Sverige från och med vecka 37, 2020.
Rekommenderat pris är ca 39 kr för en flaska om 850 ml.
Brämhults juicer innehåller inga tillsatser, inget tillsatt socker och är gjorda på 100 % frukt och grönsaker. Smaken kommer att ersätta nypressad grapefrukt.
Från och med vecka 37 2020 kommer hela Brämhults sortiment bli en del av pantsystemet.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil