Coca-Cola lanserar ny lösningen hos OKQ8

Så ser det ut när Coca-Cola kommer i nytt format hos OKQ8 | Foto: Pressbild Coca-Cola
Coca-Cola lanserar nu sin nya självpåfyllning hos OKQ8. Först ut hos OKQ8 är macken vid Globen i Stockholm men utrullningen fortsätter framöver.

OKQ8 blir först bland mackkedjorna med att kunna erbjuda Coca-Cola i Sveriges förpackningslösning där man själv fyller på dryck från en återanvändbar behållare.
Lösningen lanseras nu på OKQ8 Globen men tanken är att rulla ut konceptet på fler av kedjans mackan framöver.

Kunden kan välja mellan att skapa sin egen dryck eller ta någon av de vanliga smakerna, till exempel Coca-Cola Zero, Fanta eller Sprite.
Genom lösningen minskar man inte bara mängden förpackningar utan ger även kunden större möjlighet att anpassa drycken efter vad man själv vill ha.

– Vi vet att dagens konsumenter gör allt mer medvetna val och att hållbarhet blir allt viktigare. Vi är därför mycket glada att en så stor aktör som OKQ8 nu satsar på en förpackningslösning som möjliggör att vår dryck kan konsumeras så hållbart som möjligt, säger Lisa Wahlström, kommunikations- och hållbarhetsdirektör hos Coca-Cola Europacific partners.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil