Coca-Cola stöttar ny techskola i Malmö

Redi School | Foto Pressbild, Coca Cola
En ny techskola i Malmö ska lära bland annat flyktingkvinnor att koda. Projektet får ett kraftigt stöd från The Coca-Cola Foundation.

The Coca-Cola Foundation i Sverige har ambitionen att bidra till att förbättra samhället. Det senaste engagemanget är ett samarbete i Malmö med internationella Redi school of digitalintegration, en icke vinstdrivande techskola som nu öppnar sin första enhet i Sverige.

Ambitionen för den nya skolan är att erbjuda grupper som exempelvis kvinnor med invandrarbakgrund, nyanlända och flyktingar utbildningar inom digital kompetens kostnadsfritt.
Tanken är att bidra till integration och ge fler möjligheter att etablera sig på arbetsmarknaden.

– Det känns fantastiskt att vi nu öppnar upp RedI School i Malmö. Tillsammans med The Coca-Cola Foundation och övriga partners har vi lyckats skapa en techskola som stöttar de som idag står utanför arbetsmarknaden och samhällets krav på digitala kunskaper. Det har varit ett stort intresse bland studenterna – vi har i år 55 kvinnor från 25 länder som är antagna till den allra första terminen, säger Felix Abraham Unogwu på RedI School i Malmö.– Vi är otroligt stolta och glada över att få vara med och stötta ReDI Schools nyöppnade skola i Malmö. En central och viktig del i arbetet vi gör genom The Coca-Cola Foundation är att stödja samhällen att förändras åt det bättre. Det här projektet är ett utmärkt exempel på hur vi kan vara med och skapa positiv förändring, dels för enskilda individer men även för samhället i stort, säger Charlotte Kalin hos Coca-Cola i Sverige.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil