Ny kampanj ska stötta Sveriges restauranger

Ny kampanj ska stötta Sveriges restauranger
Foto: Martin & Servera
Martin & Servera gör nu en ny satsning, tillsammans med ett antal leverantörer, för att stötta restaurangbranschen i den tuffa tid den går igenom nu.

Martin & Servera gör nu en ny satsning, tillsammans med ett antal leverantörer, för att stötta restaurangbranschen i den tuffa tid den går igenom nu.

Martin & Servera gör en ny satsning för att stötta restaurangbranschen i en tuff tid.
Det sker genom annonsering på över 1 000 digitala stortavlor landet över och via en bred kampanj i sociala medier.

Budskapet är att man uppmana alla privatpersoner att köpa frukost, lunch och middag under parollen #stöttadinlokalarestaurang.
Kampanjen genomförs i samarbete med Arla, Carlsberg Sverige, Dalsjöfors, Feldts, Guldfågeln, Sallacarte och Zoégas.

– Vi vill genom detta gemensamma initiativ stötta restaurangbranschen på bred front genom att inspirera privatpersoner att köpa mat för avhämtning från sin lokala restaurang eller café. Vi vill alla se en levande restaurangbransch även när pandemin är över – och då behöver vi agera nu, sammanfattar Kristina Ossmark, kommunikationsdirektör hos Martin & Servera.

Restaurangerna har, sedan coronapandemin startade, gjort allt de kan för att motverka smittspridning och samtidigt rädda sina verksamheter.
Med stor kreativitet och god anpassningsförmåga har de arbetat enligt myndigheternas riktlinjer och restriktioner, skriver initiativtagarna i en pressrelease.

Siffrorna visar tydligt att det är utmanande tider för hotell- och restaurangföretag. Antalet konkurser i branschen 2020 var cirka 40 procent fler än året innan, och antalet varslade i hotell- och restaurangföretag var 20 739 personer, jämfört med 917 under 2019, enligt de siffror Martin & Servera förmedlar i pressinformationen.

Med start under första veckan i februari syns budskapet #stöttadinlokalarestaurang på digitala stortavlor över hela Sverige.
– Samarbetet med leverantörerna är inspirerande. Tillsammans blir vi starka och kan hjälpas åt att stötta den bransch vi alla verkar i. Vi ser gärna att alla är med och stöttar sin lokala restaurang och delar budskapet vidare i sina egna flöden i sociala media #stöttadinlokalarestaurang, säger Kristina Ossmark.

I satsningen ingår också en serie med tre kostnadsfria webbinarier som ska inspirera och ge framtidstro för restaurangbranschens aktörer. Det första avsnittet sänds den 4 februari på martinservera.se.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood satsar på bananmognad

Jämnare mognad, bättre kvalitet och mindre svinn. Det är resultatet av Greenfoods nya bananmognadsanläggning som just nu byggs i Helsingborg.

Grytor bra för mage och tuffa tider

Plånboksvänliga, värmande grytor fungerar perfekt både som lunchmatlåda och för söndagsmiddag, svarar många i en ny undersökning.

Julmusiken som lugnar magen

Julen kan vara stressig men julmusiken lugnar magen. I vart fall enligt Valio som tagit en spellista och en professor till hjälp för att påvisa detta.

Daniel Seifter tar över Urban Deli

Daniel Seifter tillträder i februari som ny vd för Urban Deli. Ambitionen är att bibehålla det lustfyllda koncept man har men fortsätta utveckla det.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil