Apohem växer på alla fronter

Apohems vd Gustav Hasselgren och logistikchefen Anette Muhlback i de nya lokalerna. | Foto: Pressbild
Nätapoteket Apohem växer, flyttar till nytt lager i Årsta och dubblerar personalstyrkan. ”Ett stort och viktigt steg”, konstaterar Gustav Hasselgren.

Nätapoteket Apohem växer kraftigt, och har en stark start på året bakom sig, meddelar man i en pressrelease kring det faktum att man i höst flyttar till ett nytt e-handelslager i år.
Där blir man granne med koncernsyskonen Willys, Hemköps och Mat.se:s e-handelslager, vilket skapar utrymme för synergier. Samtidigt mer än dubbleras personalstyrkan.

Lagret i Årsta är ett av Stockholms mest centrala e-handelslager. Just nu renoveras det, byggs om och byggs ut för att ännu bättre möta den ökade efterfrågan inom e-handeln.
Den totala lagerytan för Apohem blir drygt 2 500 kvadratmeter, vilket ger kapacitet för en fortsatt tillväxt – och potential för synergier.

Flytten – Flytten till Årsta är ett stort och viktigt steg för Apohem, konstaterar företagets vd Gustav Hasselgren. Flytten sker under hösten, men redan nu börjar Apohem att rekrytera personal för den fortsatta expansionen.

– Vi inleder med att rekrytera en lagerchef. Vi kommer även att rekrytera både farmaceuter, ett flertal lagermedarbetare och nya kollegor inom försäljning, marknad och kundtjänst. Tillväxten innebär att vi under året mer än fördubblar Apohems personalstyrka, säger Gustav Hasselgren.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil