Coca-Cola Sverige vill lyfta sina medarbetare

100 voices – Coca Cola Sveriges väg att hylla sina anställda | Foto: Pressbild
Coca-Cola i Sverige vill hylla människorna bakom varumärkena. Det gör man genom 100 berättelser från sina cirka 700 svenska medarbetare.

Nu lanserar Coca-Cola i Sverige initiativet 100 voices. Med 100 intervjuer lyfts berättelser från lika många medarbetare i syfte att hylla de många perspektiv och historier som finns inom företaget, skriver företaget. 

Berättelserna kommer från medarbetare i hela verksamheten och handlar om allt ifrån första mötet med Coca-Cola till att åka skidor till kunden, att ha kollegor i hela världen och hur drömmen om en häst öppnade dörren till en oväntad karriärväg.

– Att under året få chans att hylla våra medarbetare lite extra och bjuda in till en värld av spännande och personliga historier känns mycket speciellt, säger Jenny Primér på Coca-Cola Europacific partners i Sverige. 

– Varje dag lämnar nära 1,5 miljoner liter dryck vår anläggning här i Jordbro och för att vi ska kunna förse hela Sverige med våra drycker så har vi över 700 fantastiska kollegor. Coca-Cola i Sverige är en samlingsplats för människor från hela världen med en otrolig bredd av kunskap, erfarenheter, yrkesroller och bakgrunder. 100 voices är en hyllning till dem alla, tillägger Primér.

100 voices är ett initiativ för att hylla och lyfta fram medarbetare på Coca-Cola i Sverige med anledning av att det är 25 år sedan det första spadtaget togs till produktionsanläggningen i Jordbro. 

I centrum står 100 historier från lika många medarbetare. Historierna kommer att synliggöras på en mängd olika sätt under året i syfte att öppna upp och ge en inblick i den svenska verksamheten.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil