Dags nu för Stig III i Icas maratonreklam

Dags nu för Stig III i Icas maratonreklam
Loa Falkman. Foto: Ica (YouTube)

Efter sex år lämnar Loa Falkman rollen som Ica-Stig i reklamen. En efterträdare kommer – men vem det blir är inte offentligt men efter nyår får vi se.

Först var det Hans Mosesson i 13 år. Nu har det varit Loa Falkman i 6 år.
Det handlar naturligtvis om världens äldsta fortfarande rullande tv-reklam-format, det som bygger på Ica-Stig.

Den sista reklamfilmen med Loa Falkman syns på tv i veckan och ligger ute på Youtube sedan någon dag.
Länken hittar du nedan om du vill se sångarens och skådespelarens sista insats i rollen som Ica-Stig.

– Jag har hållit på med det här i sex år och jag känner kanske att det är dags att lämna över den här kavajen. Ut med det gamla, in med det nya skulle man kanske kunna säga, säger Loa Falkman själv i reklamsnutten.

Till Aftonbladet säger Loa Falkman att man endast skulle ha gjort rollen i ett år, enligt ursprungsplanen, men det ”råkade” bli sex år istället men nu är dags att ta farväl.
– Jag känner att var sak har sin tid. Jag gör så mycket olika andra grejer hela tiden så jag kände att det var lite läge, säger Falkman till aftonbladet.se.

Inom kort kommer det ”att ske en förändring i Ica-butiken” säger Icas pressansvariga Gabriella Ohlzon till tidningen men närmare än så kommenterar inte Ica tronskiftet i tv-reklamen.

ICA reklamfilm v.53 2020 – Stigs nyårslöfte – YouTube

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform
Lidl Sverige utsett till Top employer

Lidl Sverige utsett till Top employer

Europeiska institutet Top employer har utsett Lidl Sverige till “Top employer Sverige”. Certifieringen bygger på en rad krav kring arbetsgivarfrågor.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.