Coop och Karma i avtal

Coop har slutit ett ramavtal med Karma, som arbetar mot matsvinn. Ramavtalet ger Coops butiker möjlighet att sälja sitt matsvinn genom appen. Idag är 40 av drygt 800 butiker anslutna.

Idag finns ett samarbete mellan matsvinnsappen Karma och Coop för ett 40-tal butiker runtom i Sverige.
Nu kan antalet öka under 2020 eftersom Coop och Karma skrivit ett nytt ramavtal.

Genom det nya avtalet kan Coops samtliga butiker, drygt 800 till antalet, om de vill skriva avtal med Karma vars app har en miljon användare.
Enligt Coop har parterna under 2019 tillsammans tagit hand om 26 910 måltider som annars skulle ha blivit matsvinn vilket motsvarar minskade utsläpp med ungefär 14 ton koldioxid.

Det nya ramavtalet har nu skrivits med förhoppningen att fler butiker ska ansluta sig till samarbetet.
Genom avtalet är tjänsten tillgänglig på givna villkor men varje lokal enhet inom Coop väljer hur de vill göra med detta.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Dags att inviga nya Hemköp Stadshagen

Nu är det dags för invigning av Hemköp Stadshagen. På onsdag, 29 n9vember, öppnar man butiken, alldeles intill tunnelbanan i Stadshagen.

Tre av fyra ska minska julköpen

Tre av fyra svarande i en ny undersökning säger att de ska dra ned på julklappsköpen detta år. Många slopar julklappar till andra vuxna helt.

Medlemskampanj ska lyfta Coop

Coop lanserar en ny kampanj för att locka fler kunder och stå starka i konkurrensen med bland annat lågprisprofilerade kedjorna Lidl och Willys.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil