En decimeter är också en meter?

En hamburgerrestaurang i Västerbotten får nu anmärkningar efter att ha mätt upp avståndet gästerna bör ha i decimeter istället för i meter.

”En inställd spelning är också en spelning”, sade Ulf Lundell en gång och kanske kan hamburgerkedjans restaurang i norr hävda något liknande, typ att ”En decimeter är också en meter”.
I vilket fall är det något sådant man nu får anmärkning för.

Hamburgerkedjan har en central policy när det gäller att hålla avstånd mellan gästerna i coronatider och har även skickat ut trängselmarkeringar till sina restauranger i hela Sverige.
Så också till restaurangen i Västerbotten där man dock helst inte ville stänga en kassa och få längre köer utan istället satte upp avståndsmarkeringarna med betydligt kortare avstånd än rekommenderat – drygt två decimeter för att vara exakt.

När kommunens miljöinspektörer nyligen gjorde en inspektion upptäckte de detta och påpekade felaktigheten för restaurangens ansvariga.
Motargumentet från de inblandade var att man av misstag räknat decimeter istället för meter när man mätt upp det markerade avståndet.

– Det har gått snett. Jag och restaurangchefen var inte uppmärksamma på det, säger ansvarig distriktschef till vk.se.
Det är, konstaterar vi, ganska lätt att instämma i.

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

5 stycken snabba efter lunch varje vardag.

Vi behandlar självklart dina uppgifter enligt GDPR
Läs mer här.

FILM: Årets företagare 2020

Richard Bergfors, norrbottning och vd för Max burgers, är årets vinnare av priset ”Årets företagare”, vilket delas ut av organisationen Företagarna.

Dressmann och Cubus stänger

Cubus i centrum av Gävle läggs ned. Dressmann avvecklas i Sandviken. Varnergruppen fortsätter linjen med neddragningar och butiksstängningar.

Ikea vägrar Black friday

Istället för att hänga på Black friday ska Ikea göra något hållbart av den svarta fredagen genom att köpa tillbaka Ikea-varor från kunder den dagen.

Framtidstron på väg tillbaka

Framtidstron i både butiks- och e-handeln ökar i oktober, konstaterar Svensk handel som ser en mer positiv attityd både i näthandel och fysisk handel.

Lidl vänder – startar kundklubb

Lidl har varit den enda stora dagligvarukoncern i Sverige som saknat lojalitetsprogram. Nu ändrar man sig och startar Lidl plus, igång 19 oktober.

City Gross hyr in influencers

City Gross tar ett nytt grepp genom att köpa utrymme hos lokalt förankrade så kallade micro-influencers med ambitionen att ”komma närmare kunderna”.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.