Coop satsar även på asiatiskt

Så här ser det ut när Coop lanserar Happy Tokyo i en shop-in-shop-variant med det asiatiska köket i centrum. | Foto: Pressbild
Coop lanserar ett nytt koncept med mat från det asiatiska köket i samarbete med konceptutvecklaren Happy Tokyo där Stora Coop Arninge är först ut.

Coops kunder och medlemmar ska erbjudas flera olika asiatiska matkoncept i samma paket när Coop nu satsar tillsammans med matkonceptutvecklaren Happy Tokyo.
Det handlar om ett nytt shop-in-shop-koncept där Stora Coop Arninge blir först att erbjuda kunderna det.

Efter Arninge ska konceptet lanseras i ytterligare fem Coop-butiker under höst och på längre sikt betydligt fler än så, enligt Coops planer.
– Att skapa en mångfald av måltidserbjudanden i butik är en tydlig strategisk målsättning vi har som kommer att utvecklas ännu mer framöver, säger Sirkku Erlandsson, affärschef för färska varor hos Coop Sverige.

Coop är först i ut Sverige att samarbeta med Happy Tokyo men ser flera samarbeten på sikt.
– Vi har flera nya färska matkoncept på gång och vi är glada att presentera Happy Tokyo. Det intressanta med Happy Tokyo är att de kan erbjuda ett bredare sortiment vilket gör att vi på sikt kan skala upp efter kundflöde och plats, säger Staffan Fri som drivit konceptet inom Coop.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil