Coop satsar även på asiatiskt

Coop lanserar ett nytt koncept med mat från det asiatiska köket i samarbete med konceptutvecklaren Happy Tokyo där Stora Coop Arninge är först ut.

Coops kunder och medlemmar ska erbjudas flera olika asiatiska matkoncept i samma paket när Coop nu satsar tillsammans med matkonceptutvecklaren Happy Tokyo.
Det handlar om ett nytt shop-in-shop-koncept där Stora Coop Arninge blir först att erbjuda kunderna det.

Efter Arninge ska konceptet lanseras i ytterligare fem Coop-butiker under höst och på längre sikt betydligt fler än så, enligt Coops planer.
– Att skapa en mångfald av måltidserbjudanden i butik är en tydlig strategisk målsättning vi har som kommer att utvecklas ännu mer framöver, säger Sirkku Erlandsson, affärschef för färska varor hos Coop Sverige.

Coop är först i ut Sverige att samarbeta med Happy Tokyo men ser flera samarbeten på sikt.
– Vi har flera nya färska matkoncept på gång och vi är glada att presentera Happy Tokyo. Det intressanta med Happy Tokyo är att de kan erbjuda ett bredare sortiment vilket gör att vi på sikt kan skala upp efter kundflöde och plats, säger Staffan Fri som drivit konceptet inom Coop.

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

5 stycken snabba efter lunch varje vardag.

Vi behandlar självklart dina uppgifter enligt GDPR
Läs mer här.

Citymail fossilfritt i Stockholm

Citymail kommer i sin brev- och paketutdelning bli fossilfri i hela Stockholms innerstad vilket bland andra Coop som nyttjar Citymail gillar.

FILM: Årets företagare 2020

Richard Bergfors, norrbottning och vd för Max burgers, är årets vinnare av priset ”Årets företagare”, vilket delas ut av organisationen Företagarna.

Dressmann och Cubus stänger

Cubus i centrum av Gävle läggs ned. Dressmann avvecklas i Sandviken. Varnergruppen fortsätter linjen med neddragningar och butiksstängningar.

Ikea vägrar Black friday

Istället för att hänga på Black friday ska Ikea göra något hållbart av den svarta fredagen genom att köpa tillbaka Ikea-varor från kunder den dagen.

Framtidstron på väg tillbaka

Framtidstron i både butiks- och e-handeln ökar i oktober, konstaterar Svensk handel som ser en mer positiv attityd både i näthandel och fysisk handel.

Lidl vänder – startar kundklubb

Lidl har varit den enda stora dagligvarukoncern i Sverige som saknat lojalitetsprogram. Nu ändrar man sig och startar Lidl plus, igång 19 oktober.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.