Coop satsar även på asiatiskt

Så här ser det ut när Coop lanserar Happy Tokyo i en shop-in-shop-variant med det asiatiska köket i centrum. | Foto: Pressbild
Coop lanserar ett nytt koncept med mat från det asiatiska köket i samarbete med konceptutvecklaren Happy Tokyo där Stora Coop Arninge är först ut.

Coops kunder och medlemmar ska erbjudas flera olika asiatiska matkoncept i samma paket när Coop nu satsar tillsammans med matkonceptutvecklaren Happy Tokyo.
Det handlar om ett nytt shop-in-shop-koncept där Stora Coop Arninge blir först att erbjuda kunderna det.

Efter Arninge ska konceptet lanseras i ytterligare fem Coop-butiker under höst och på längre sikt betydligt fler än så, enligt Coops planer.
– Att skapa en mångfald av måltidserbjudanden i butik är en tydlig strategisk målsättning vi har som kommer att utvecklas ännu mer framöver, säger Sirkku Erlandsson, affärschef för färska varor hos Coop Sverige.

Coop är först i ut Sverige att samarbeta med Happy Tokyo men ser flera samarbeten på sikt.
– Vi har flera nya färska matkoncept på gång och vi är glada att presentera Happy Tokyo. Det intressanta med Happy Tokyo är att de kan erbjuda ett bredare sortiment vilket gör att vi på sikt kan skala upp efter kundflöde och plats, säger Staffan Fri som drivit konceptet inom Coop.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Coops medlemmar stöttar bigårdar

Här kan man snacka om ett rejält bi-drag. Coops medlemmar skänker 1,3 miljoner bin till demonstrationsbigårdar i ett nytt samarbete.

Sales Support firar 30 år

30-årsjubileum. Och 15-årsjubileum. Det är mycket nu för
Sales Support som både firar och tittar framåt.

Arla testar foder för mindre utsläpp

Nu testar drygt 2 500 svenska Arla-kor fodertillskottet Bovaer. Det är ett experiment som syftar till att minska metanutsläppen med cirka 30 procent.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil