Coop satsar även på asiatiskt

Så här ser det ut när Coop lanserar Happy Tokyo i en shop-in-shop-variant med det asiatiska köket i centrum. | Foto: Pressbild
Coop lanserar ett nytt koncept med mat från det asiatiska köket i samarbete med konceptutvecklaren Happy Tokyo där Stora Coop Arninge är först ut.

Coops kunder och medlemmar ska erbjudas flera olika asiatiska matkoncept i samma paket när Coop nu satsar tillsammans med matkonceptutvecklaren Happy Tokyo.
Det handlar om ett nytt shop-in-shop-koncept där Stora Coop Arninge blir först att erbjuda kunderna det.

Efter Arninge ska konceptet lanseras i ytterligare fem Coop-butiker under höst och på längre sikt betydligt fler än så, enligt Coops planer.
– Att skapa en mångfald av måltidserbjudanden i butik är en tydlig strategisk målsättning vi har som kommer att utvecklas ännu mer framöver, säger Sirkku Erlandsson, affärschef för färska varor hos Coop Sverige.

Coop är först i ut Sverige att samarbeta med Happy Tokyo men ser flera samarbeten på sikt.
– Vi har flera nya färska matkoncept på gång och vi är glada att presentera Happy Tokyo. Det intressanta med Happy Tokyo är att de kan erbjuda ett bredare sortiment vilket gör att vi på sikt kan skala upp efter kundflöde och plats, säger Staffan Fri som drivit konceptet inom Coop.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil