Tar bort plast och får tidlös design

Tar bort plast och får tidlös design
En av God drycks alkoholfria viner. Citronerna på bilden har inget med sammanhanget att göra utan är slumpvis utvalda. Foto: Pressbild
Mindre plast och tidlös design. Så ser det ut när God dryck tar ett steg till med en framtoning som reflekterar smak, kvalité och dess goda syften.

Mindre plast och tidlös design. Så ser det ut när God dryck tar ett steg till med en framtoning som reflekterar smak, kvalité och dess goda syften.

God dryck, som gör alkoholfria mousserande viner, tar ett steg i sin hållbarhetsutveckling genom att ta bort den plastsleeve som finns på flaskorna.
Samtidigt uppdaterar man designen med en ny framtoning som ska signalera den smak och kvalité på de ekologiska mousserande viner man säljer och de goda syften för vilka man säljer dem.

I juli 2020 blev God dryck världens första företag att erbjuda klimatpositiva drycker, vilket innebär att hela värdekedjan klimatkompenseras till 110 procent genom trädplantering i Bolivia, skriver företaget i en pressrelease.
För att nu ytterligare minska befintliga utsläpp tar man bort plasten på flaskorna, som tidigare hade rosa, vita respektive guldiga plastöverdrag.

– God drycks Prestige Cuvée är det enda ekologiska och alkoholfria mousserande vinet på marknaden som tillverkas av en speciell druvblandning som har fått mogna i 18-24 månader innan vinet varsamt avalkoholiseras genom en speciell vakuumprocess, säger Alanna Tameta som är vd för God dryck.
– Resultatet är ett elegant och krispigt vin med djup och subtilitet. Den nya designen förmedlar bättre vinernas komplexitet och kvalité samtidigt som de är snällare mot vår planet, tillägger hon.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil