Valio vald till årets Axfood-leverantör

Valio vald till årets Axfood-leverantör
Glada miner när Valio korades till årets leverantör hos Axfood. Foto: Pressbild
I samband med Axfoods leverantörsträff utsågs för första gången någonsin årets leverantör. Premiärupplagan av utmärkelsen gick till Valio.

I samband med Axfoods leverantörsträff utsågs för första gången någonsin årets leverantör. Premiärupplagan av utmärkelsen gick till Valio.

Valio får Axfoods pris som årets leverantör för att man enligt juryn är ett innovativt och framåtlutat företag som arbetar med forskning för att ständigt förnya sig, tillgodose kunderna och ligga rätt i tiden.

Så här löd den fullständiga motiveringen;
”Valio erbjuder ett brett och djupt sortiment inom yoghurt, smör och laktosfria produkter. Valio har under senaste åren lanserat många uppskattade växtbaserade produkter i sin portfölj och var först i Sverige med ett laktosfritt sortiment. Valio är ett innovativt och framåtlutat bolag som jobbar med forskning för att ständigt förnya sig, tillgodose kunders önskemål och ligga rätt i tiden.  Valio är en lyhörd leverantör som är fokuserad på att hitta lösningar och kontinuerligt utvecklar olika förpackningslösningar för att möta Axfoods olika koncept som främjar vårt samarbete.”

– Årets leverantör handlar om att uppmärksamma och inspirera till förtroendefulla samarbeten som framgångsrikt gör skillnad. Samtliga tre nominerade gör detta, men Valio stack ut genom sitt kundandanpassade och professionella förhållningsätt som lett till lönsam försäljningstillväxt och bidragit till ett prisvärt, bra och hållbart sortiment, säger Peter Holm vice vd på Dagab.

Även Orkla Foods Sverige och Guldfågeln var nominerade för sitt sätt att arbeta med en helhetssyn genom hela värdekedjan och båda företagen jobbar med innovativ utveckling för att underlätta och förenkla för konsumenten, något som juryn uppskattade.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

”Fortsatt tufft för svensk ekonomi”

Svensk ekonomi visar hög aktivitet men står inför fortsatta problem och det är en lång väg till att återställa hushållens köpkraft, skriver Handelsbanken.

Coop öppnar ny butik i Västerås

28 september är det dags för Coop att inviga sin nybyggda butik i centrala Västerås, där man ska profilera sig med en extrasatsning på färskvaror.

Östenssons nya butik är invigd

Nu är invigningen av Hemköp Östenssons Folkungavallen genomförd och därmed har Linköping fått en ny modern livsmedelsbutik.

Ica-banken höjer sparräntan igen

Ica-banken höjer återigen sparräntan. Den här gången kommer det som en omedelbar reaktion på riksbankens räntebesked torsdag.

Ännu ett nytt svenskt snabbmatskoncept

Nu kommer ytterligare ett svenskt restaurangkoncept med ambitionen att utmana de stora snabbmatskedjorna. ”Fiffis” är namnet på den senaste utmanaren.

Hemköp öppnar i nya lokaler i Örby

Nu har Hemköp öppnat sin nya fräscha Hemköp-butik i Örby i södra Stockholm. Efter två år kunde man slå upp portarna 14 september.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil