Coop utsett till mest hållbara matkedjan

Coop har utsetts till Sveriges mest hållbara varumärke | Foto Pressbild
Coop har utsetts till Sveriges mest hållbara varumärke inom dagligvaruhandeln och samtidigt har Coops hållbarhetsdeklaration prisats.

Coop har utsetts till Sveriges mest hållbara varumärke i kategorin dagligvaruhandel i Europas största varumärkesundersökning om hållbarhet, Sustainable brand index. 
Coops varumärke Änglamark utses till branschvinnare i kategorin livsmedel och mat. Dessutom tilldelas Coops hållbarhetsdeklaration priset för ”Årets insats inom hållbart varumärkesbyggande”.

– Undersökningens resultat, och juryns pris, ser vi som bevis på att Coop och Änglamark är riktigt starka varumärken inom hållbarhet. Vi är stolta över de insatser som vi gör inom hållbarhetsområdet och glada att svenska konsumenter märker av det starka erbjudande vi har inom hållbarhetscertifierade livsmedel, säger Charlotta Szczepanowski som är chef för hållbarhet och kvalitet hos Coop Sverige. 
– Det här sporrar oss att fortsätta vårt arbete för en mer hållbar livsmedelskedja.

Under 2021 lanserade Coop hållbarhetsdeklarationen – ett nytt sätt att visa upp en varas hållbarhetsavtryck inom tio olika områden. 
Av 54 nominerade bidrag anser juryn att hållbarhetsdeklarationen är det bästa exemplet under förra året på en insats inom hållbarhet, varumärke och kommunikation som driver agendan framåt.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil